مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Apr/19

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست مقالات >
آموزش شینیون و بافت مو >
انواع حالت دهنده مو
انواع حالت دهنده مو
2020/10/13

انواع حالت دهنده مو کدام است ؟چه معایب و مضراتی دارند؟

در این مطلب می خواهیم شما را با حالت دهنده های مو و طرز استفاده از آنها که هر کدام از این حالت دهنده ها برای چه موهایی  باید استفاده شود آشنا کنیم. بیشتر افراد به دنبال این هستند که موهای خود را حالت بدهند و جذابیت مو و چهره خود را بیشتر بکنند در اینجا  چند حالت دهنده مو که اکثرا از آنها استفاده میکنند را به شما معرفی می کنیم:

ژل حالت دهنده مو

 ژل مو :اولین و کاربردی ترین حالت دهنده که اکثرا با آن سرو کار دارید ژل مو است.دو مدل ژل داریم:ژل ملایم و رقیق  و ژل قوی. ژل بهترین محصول برای کنترل موهای خیلی وز و فر هست. و به راحتی جذب مو میشودو تمامی وز موهارو می گیرد.البته ژل های ملایم برای خواباندن موهای ظریف  و شلخته  بکار می رود.دقت داشته باشید وقتی می خواهید از ژل مو استفاده کنید حتما  مو شما رطوبت داشته باشد که به این منظور نیست که حتما باید موهایتان را بشوئید(البته در صورت تمیز بودن مو) مقداری آب به روی موهایتان اسپری کنید تا موها مقداری مرطوب شود و بعد از ژل مو استفاده کنید.اگر بخواهید موهایتان را صاف بکشید بالا مثل موی دم اسبی ساده یا مدل موهای رو به بالا می توانید از ژل مو استفاده کنید .با ژل می توانید یک لوک خیس و براق به موهایتان بدهید.بهترین استفاده ای که از ژل میشه کرد برای فیکس کردن موهای کوتاه است.و اگر موهای خیلی بلندی دارید ژل را فقط به ریشه ی موهاتون بزنید و همان ژل را که به ریشه بزنید و آن را با شانه به ساقه موهاتون شانه کنید تا موهای صاف و مرتبی داشته باشید. و نکته آخر اینکه زیاد از ژل مو استفاده نکنید بجای ژل مو می توانید از مواد گیاهی مانند کتیرا استفاده کنید.

موس حالت دهنده مو

موس :مواد حالت دهنده دوم موس می باشد.موس یک پوشش عالی به موهایتان می دهد و حتی با موس می توانید بیشترین حجم را به ریشه موهایتان بدهید.

نکته قابل توجه این است که موس ها قدرت نگهدارنده کمتری نسبت به ژل ها به مو می دهند و برای ضخامت دادن به مو مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت کف کرم می باشد و پس از حمام مو وقتی نم موهایتان را گرفتید می توانید موس را به کف دست اسپری کنیدو با دست بحالت چنگ زدن به موها حالت بدهید و بعد با سشوار موهایتان را حالت بدهید .اگر موهایتان فر یا حالت دار است لازم نیست خیلی زیاد از موس استفاده کنید  چون ممکن است موهایتان بهم گره بخورد.

واکس حالت دهنده مو

 واکس مو:سومین حالت دهنده مو واکس مو می باشد.برای ثابت و راست نگه داشتن موهای کوتاه روبه بالا می توانید از واکس مو استفاده کنید و مو می تواند در یک جهت خاص ثابت بماند و موهایتان را براق و درخشنده نگه می داردو باعث ایجاد موخوره  نمی شودزیرا هنگام استفاده از آن مو حالت خشک و شکننده پیدا نمی کند استفاده درست از واکس مو تاثیر زیادی در زیبا تر شدن استایل موهایتان دارد و جذابیت موهایتان را چندین برابر می کند خیلی از افراد واکس مو را به نوک انگشتانتان میزنند و به طرز اشتباه مواد را باهمان غلظت به روی موها میزنند که این روش اشتباه است باید بعد اینکه واکس مو را به نوک انگشتان زدید مواد را به کف دست فید کنید و بعدبه روی موها بمالید و بعد اینکه کل سطح موهایتان را واکس زدید با دست و یا شانه به موها حالت دهید  وبرای اینکه موهایتان در مدت زمان طولانی تری حالت خود را حفظ کند با گرمای ملایم و فاصله مناسب موهایتان را سشوار کنید .نکته مهم این است که قبل از استفاده از واکس مو روی موهایتان حتما موهایتان را با سشوار خشک کنید و بر خلاف استفاده از موس که باید حتما موها نم داشته باشد قبل از استفاده از واکس مو حتما باسشوار خشک شودو بعد از واکس مو استفاده کنید.

اسپری حالت دهنده مو

 اسپری مو یا اسپری فیکس کننده:از بین حالت دهنده های مو اسپری مو طرفداران بیشتری دارد.دو نوع اسپری داریم:اسپری حالت دهنده و اسپری تثبیت کننده(چسب مو). این محصول بیشتر برای نگه داشتن مدل موی مورد نظرتان بکار می رود و به عنوان یک حسن ختام عمل می کند.اسپری فیکساتور را از فاصله ۲۰ سانتی متری  به روی موهایتان بزنیدتا تاثیر بهتری داشته باشد.چون اگر از فاصله خیلی نزدیک مو را اسپری کنید مو حالت چسبندگی پیدا می کند و اگر از فاصله دورتری اسپری کنید مو حالت نمی گیرد. اگر روزانه از اسپری استفاده می کنید مرتب موهایتان را بشورید و برس بکشید تا سلامتی موهایتان را از دست ندهید.
 و نکته آخر اینکه استفاده از تمام حالت دهنده های مو در دراز مدت برای سلامتی مو مضرر می باشد و عوارض هر کدام از حالت دهنده ها فرقی باهم ندارند.

نام نویسنده : زهره شعبانی

انواع حالت دهنده مو

واکس مو

موس حالت دهنده مو

اسپری مو

نظرات کاربران
مقالات مرتبط
چگونه شینیونی تمیز و بدون وز داشته باشیم ؟ مهم ترین مورد  برای یک شینیون تمیزو بدون وز  آماده سازی شینیون قبل از انجا... ( چگونه شینیونی بدون وز و تمیز داشته باشیم؟)
هنر بافت مو یکی از محبوب ترین هنر های آرایشگری می باشد خیلی از ما برای آراستن موهای خود و اطرافیانمان در مجالس و مهمانی ها از مدل بافت موهای... ( آموزش بافت تمیز و بدون وز همراه با عکس بافت مو 1402)
واژه شینیون از یک کلمه فرانسوی به اسمchignon du couگرفته شده که بمعنی پس گردن می باشد که  به جمع کردن مو در پشت سر شینیون می گویند... ( شینیون کلاسیک برای چه افرادی مناسب است؟ همراه با آ موزش و عکس)
بافت مو حرفه ای که میتوان با قاطعیت گفت انتها ندارد و هر روز مدل ها و طرح های مختلفی به وجود و خلق می شود. این لاین از هنر زیبایی از پردرآمد... ( بافت های دخترانه جدید و خاص بافت مو دخترانه اسپرت بافت مو برای مهمونی عکس بافت مو دخترانه اسپرت)
شینیون عروس یکی از دشوار ترین لاین های خدمات زیبایی که باید توسط افراد حرفه ای اجرا شود. شینیون عروس از این جهت خیلی حساس می باشد که با ک... ( شینیون عروس انواع شینیون عروس جدید بهترین شینیون عروس جدیدترین شینیون عروس و خدمات شینیون عروس شینیون عروس ایرانی)
در مقالات قبلی به صورت کامل در مورد شینیون و بافت صحبت کردیم روش ها و مراحل کامل شینیون های مختلف و آموزش رایگان این لاین از خدمات زیبایی مو... ( مدل شینیون های حرفه ای و لاکچری همراه با عکس و آموزش رایگان)
شینیون یا بافت مو یکی از ارکان اصلی زیبایی در بانوان می باشد اکثر شما با آن آشنا هستید اما این لاین از زیبایی طیف گسترده ای را در بر می گیرد... ( شینیون مو جدید آموزش شینیون سال همراه باعکس)
اخیراً افراد مشهوری مانند جنا دووان ، ساندرا بولاک و جادا پینکت اسمیت آن ر. و مدل موهایشان را کوتاه کردند . نه تنها مدلهای کوتاه به موهای... ( هیرکات ها و مدل های کوتاهی مو که در سال ۲۰۲۱ مد هستند)
بیشتر خانمها در دوران قرنطینه کرونا بخاطر تعطیل بودن سالنها و یا بعضا ترس از کرونا مدت زیادی است که موهایشان را کوتاه نکرده اند و در حال حاض... ( معرفی مدل موهای زنانه جدید در سال ۲۰۲۱+عکس (کوتاهی مو))
شینیون (به زبان فرانسوی  chignon) یکی از مدل‌های رایج  آرایش مو در دنیایی زیبایی می باشد . واژهٔ و کلمه ش... ( 99 مدل بافت مو و شینیون مو همراه با بهترین عکس های سال)
بافت هلندی(بافت برجسته):بافت هلندی برعکس بافت فرانسوی که مو های اضافه شده رو به رو بافته می شود ؛بافت هلندی رو به زیر بافته می شود.ما در این... ( آموزش بافت هلندی و بافت برجسته)
مرحله اول:د. این مرحله ابتدا موها را مانند شکل به ۹ قسمت تقسیم بندی می کنیم و با کش شینیون موها را به کف سرفیکس می کنیم. مرحله دوم:در این... ( آموزش مدل شینیون-بافت حلزونی در 7 مرحله)
 معرفی ۱۵ مدل کوپ و استایل مو برای خانم ها  این مطلب را برای آندسته از عزیزانی مینویسم که بعد از تماس با ما برای انجام کوپ و کوتا... ( معرفی ۱۵ مدل کوپ و استایل مو برای خانم ها)
چگونه  موهای خود را فر کنیم و  تا چند روز همان حالت بماند.؟؟؟ این روش  را بیاموزید و حالت فر موهای  خود را برای چند روز... ( موهای خود را چگونه فر کنیم؟)
آموزش بافت موی مکزیکی یا چهل گیس:بافت موی مکزیکی یا چهل گیس ؛توجه اغلب خانم ها را بخود جلب نموده است و چنانچه تمایل دارید به موهایتان فرم بی... ( آموزش بافت موی مکزیکی یا چهل گیس)
سلام دوباره با یک مطلب آموزشی بسیار کاربردی در خصوص کوتاهی و هیرکات در خدمتتون هستیم امیدواریم که در شرایط فعلی که سالنها محل امنی نیستند ... ( آموزش کوتاهی و هیرکات مو همراه با عکس تمامی مراحل)
20 تا از بهترین مدلهای کوپ مو در سال ۲۰۲۰ کدام است؟ عکس اول مدل موی پیکسی یک مدل موی  کلاسیک و زیبااست که مورد علاقه خانم ها در ه... ( معرفی 20 تا از بهترین مدل های کوپ مو در سال ۲۰۲۰)
ابزارهای شینیون: معمولا همه خانم ها علاقه دارند که موهای خود را آرایش و مدل های مختلف را امتحان کنند و برای حرفه ای تر شدن آرایش موهایتان به... ( آموزش و معرفی شینیون بافت مو و ابزار های مورد نیاز)
تاریخچه بافت مو زمان مشخصی ندارد انسان ها از همان ابتدا به دنبال راهی برای جمع کردن موهای بلندشان بوده اند . که بافت شینیون از مدل موهایی اس... ( آموزش شینیون_بافت خطی حلزونی همراه با عکس مرحله به مرحله)
برش باب یکی از بروز ترین مدل های ۲۰۲۰ می باشد. در این مدل کوتاهی موها به طور معمول در اطراف سر تقریبا در حد فک  کوتاه می شوند و اغلب با... ( مدل کوتاهی مو باب یا برش مو باب چیست؟همراه با عکس)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا