مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Apr/20

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست مقالات >
آموزش شینیون و بافت مو >
مدل کوتاهی hime
مدل کوتاهی hime
2020/10/17

مدل کوتاهی hime چیست ؟مدل مو سلطنتی ژاپنی !!

برش و کوتاهی hime یک کوتاهی سلطنتی ژاپنی است که این روزها دنیای انیمیشن را بخود اختصاص داده است.که امروز مورد استقبال خانم ها است و طرفداران خود را دارد.مدل برش hime cutیا hime katto مدل مو ژاپنی است که دارای حاشیه های باریک ، که برش آن تا طول گونه و در قسمت جلویی صورت تا گونه ها را قاب می گیرد و در قسمت پشت سر موها صاف و بلند بوده است.

مدل مو هیم hime از کجا امد؟

در طول دوره هیان در تاریخ ژاپن زنان دربار شاهنشاهی موهای خود را بلند می کردند در صورتی که موهای جلو صورت را بصورت چتری تا ابرو و یه برش مو را تا گونه یا زیر خط چانه  کوتاه می کردند. که این مدل موی hime cut به مدل موی شاهزاده خانوم معروف شد.

امروزه مدل موی hime cut به بخشی از فرهنگ Gothic lolita تبدیل شده است و همچنین در کی پاپ کره جنوبی هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این مد در اصل ترکیبی از دو مدل موی ژاپنی  به نام amasogi و binsogi است.  amasogi یک مدل موی حاشیه ای تا بالای شانه  است که به دوره شاهنشاهی دوران هیان ژاپن بر می گردد.از طرفی binsogi مدل موی مویی است که شامل برش مو تا چانه می شود (که این مدل مو در دوره شاهنشاهی هیان وقتی فرد به سن ۲۰ سال می رسید طی مراسمی موهای شاهزاده خانم  را از اطراف مو جلو صورت تا چانه کوتاه می کردند.

برش hime توسط خواننده پاپ ژا پنی Meguml Asaoka محبوب شده است. امروزه بیشتر خانم ها از این برش و کوتاهی مو که مد روز است استفاده می کنند و شما را بابرخی از این مدل موها را که ابتدا در فرهنگ ژاپنی مد شد و بعد در کشورهاو فرهنگهای اروپایی و..... هم به مدل های دیگر گسترش یافت  آشنا می کنیم. ابتدا چند مدل برشhim را در فرهنگ ژاپنی  معرفی می کنیم.

این مدل موها با برش himeبسیاز ظریف تر از مدل های مرسوم هستند و احتیاج به مراقبت بیشتری دارند. برای مراقبت و نگهاداری از موهای کوتاه باید زمان بیشتری را صرف کردتا حالت خود را حفظ کنند و زیبایی خورا نشان دهند. اگرچه مدل های چتری از زمان های خیلی دور در ژاپن مد بوده و جزئی از فرهنگ ژاپن بوده است و از محبوبیت بسیار زیادی در بین خانواده های سلطنتی برخوردار بوده و امروزه هم جز بروز ترین مدل موها بشمار می آید.

معرفی ۱۵ مدل hime هیم 

۱:مدل مو کوتاهی hime cut classic

این مدل مو شامل سه دسته کوتاهی مو می باشد؛قسمت چتری جلو سر تا زیر ابرو،که بصورت چتری صاف کوتاه می شودو قسمتی از موها را که از تاج سر جدا کردیم(موهای جلو سر)تا سرشانه بصورت اریب  به سمت صورت کوتاه و پیتاژ  می شودو قسمت پشت سر هم که موها بلند می باشد.

۲:مدل مو کوتاهی ultimate Black hime

این مدل مو که تقریبا مانندمدل شماره یک می باشد با این تفاوت که موهای جلو صورت ؛قسمت چتری ها تا زیر ابرو کوتاه می شودو کوتاهی قسمت دیگر جلو سر تا خط فک بصورت یک خط صاف کوتاه می شود و قسمت موهای پشت سر هم بلند می باشد.

۳:مدل مو کوتاهی BabyDoll hime

در این مدل مو برخلاف دو مدل موی قبلی موهای پشت سر کوتاه می باشد و برش موهای پشت سر بصورت خطی با زاویه صفر درجه کوتاه می شود و موهای چتری جلو صورت هم با زاویه صفر درجه و بقیه موهای جلو سر تا خط گونه با یک شیب کم به طرف صورت کوتاه می شود. که این مدل مو برای صورتهای گرد و بیضی شکل مناسب است.

۴:مدل مو کوتاهی long straight hime

در این مدل مو که قسمت چتری آن تقریبا مانند مدل های معرفی شده قبلی می باشد.بقیه موهای جلو سر(که تقسیم جلو سر از قسمت بصورت عمودی از تاج سر جدا شده تا قسمت پشت گوش)تا زیر چانه کوتاه می کنیم و قسمت پشت سر هم بلند می باشد و همان طور که در عکس مورد نظر  می بینید حجم بیشتری از مو در قسمت جلوی مو  آورده شده و کوتاه می شود.

۵: مدل مو کوتاهی long wavy hime

در این مدل مو هم مانند مدل اول چتری با کمی شیب  کوتاه می شودو در قسمت موهای بغل جلوی صورت موها روبه صورت به صورت اریب و با زاویه کم کوتاه می شود . در این مدل مو می توانید موها را حالت دار کنید به روش  کرلی کردن یا همان پیچ و حالت دادن مو با اتو مو می باشد که بعد از کرلی کردن موهایتان را با برس شانه کنید تا فر موهایتان کمی باز شودو موها فقط مقداری حالت دار شوند.

۶:مدل مو کوتاهی curtaine Brown hime:

در این مدل از برشhimeقسمت چتری بصورت صاف کوتاه نمی شود  بلکه بصورت اریب با شیب رو به گوش کوتاه شده و قسمت  دیگر موهای جلو صورت پایین تر از خط فک  بصورت صاف برش خورده که روشن کردن رنگ موها  می تواند مدل مو را بروز تر نشان دهد.

۷:مدل مو کوتاهی Thick layered hime

در این نوع برش himeموهای چتری جلو سر بالای ابرو ها کوتاه می شود و بقیه موهای جلو سر بالاتر از خط چانه(بین خط چانه و خط گونه) بصورا خط راست کوتاه می کنیم و موهای پشت سر هم بصورت خورد و تکه تکه کوتاه می شودکه این مدل کوتاهی یک مدل با زاویه های مختلف است .

۸:مدل مو کوتاهی hime cutBob:

در این مدل که به مدل Bobمعروف است  قسمت پشت سر با زاویه بیشتری به کف سر کوتاه می شود و موهای پشت سر پف دار تر بنظر می رسد و موهای قسمت جلو صورت با پشت گوش با زاویه صفر درجه تا بالای لاله گوش بصورت صاف کوتاه می شود.

9: مدل کوتاهی مو Hime Cut LoB

مدل باب با چتری بلند را مدل لاب می گویندکه امروزه طرفداران زیادی دارد. در این مدل باب موها بطرف صورت کوتاه می شوند و چتری ها مانند مدل قبلی  خیلی کوتاه نمی شود و سشوار این مدل مو رو به داخل می باشد.

۱۰: مدل مو کوتاهی hime cut ponytail

اگر موهای خود را می خواهید دم اسبی ببندید این مدل مو بسیار شیک و بروز است که جلو موها تا زیر ابرو (پیشانی)بصورت صاف کوتاه می شود و بقیه موها جلو صورت را تا خط گونه بصورت صاف کوتاه می کنید.

۱۱ مدل مو کوتاهی Hime Cut Pigtails

در این مدل  برش که مدل مو بیشتر  فیلم های انیمیشن می باشد که موهای چتری جلو صورت مانند مدل های قبلی بصورت خط صاف تا زیر ابرو کوتاه می شود و بقیه موهای جلو سر هم تا خط چانه کوتاه می شودو بقیه موهای پشت سر بصورت دم اسبی به پهلو با کش می بندیم و انتهای موهای دم اسبی  با بابلیس فر و حالت دار می کنیم ی

۱۲ مدل مو کوتاهی Double Sidelocks Hime:

در این مدل برشhimeچتری های جلوی  صورت را بصورت یک خط صاف کوتاه می کنیم و بقیه موهای جلو سر  بصورت دو لایه برش می زنیم  یک برش تا زیر چانه  و یک برش از روی سر سینه که این مدل برش مو به مو و چهره جذابیت چند برابر می بخشد.

۱۳ مدل مو کوتاهی Tapered Hime Cut:

این برش از himeیک برش با زاویه می باشد موهای چتری را صاف کوتاه می کنیم و جلوی موهای چتری را پیتاژ می کنیم و بقیه موهای جلو صورت را بصورت اریب و زاویه دار رو به صورت کوتاه می کنیم.

۱۴ مدل مو کوتاهی Thin Bang Hime :

در این مدل برش himeموهای چتری جلو صورت را مانند مدل های قبلی پرحجم کوتاه نمی کنیم بلکه چتری ها را مقداری با روش پیتاژ با قیچی مقداری کم حجم و خالی می کنیم و این برش   مدل بروز و  فشن تری  می باشد و بقیه موهای جلوی صورت تا نزدیک خط چانه بصورت صاف و صفر درجه کوتاه می شود.

۱۵ : مدل مو کوتاهی Anime Hime Cut:

این مدل برش از hime مانند مدل های انیمیشن می باشد و برش های خیلی صاف و تمیز کوتاه می شود و برش موهای جلو صورت تا زیر گونه می باشد

نام نویسنده : زهره شعبانی

مدل کوتاهی hime

hime-cut

نظرات کاربران
مقالات مرتبط
چگونه شینیونی تمیز و بدون وز داشته باشیم ؟ مهم ترین مورد  برای یک شینیون تمیزو بدون وز  آماده سازی شینیون قبل از انجا... ( چگونه شینیونی بدون وز و تمیز داشته باشیم؟)
هنر بافت مو یکی از محبوب ترین هنر های آرایشگری می باشد خیلی از ما برای آراستن موهای خود و اطرافیانمان در مجالس و مهمانی ها از مدل بافت موهای... ( آموزش بافت تمیز و بدون وز همراه با عکس بافت مو 1402)
واژه شینیون از یک کلمه فرانسوی به اسمchignon du couگرفته شده که بمعنی پس گردن می باشد که  به جمع کردن مو در پشت سر شینیون می گویند... ( شینیون کلاسیک برای چه افرادی مناسب است؟ همراه با آ موزش و عکس)
بافت مو حرفه ای که میتوان با قاطعیت گفت انتها ندارد و هر روز مدل ها و طرح های مختلفی به وجود و خلق می شود. این لاین از هنر زیبایی از پردرآمد... ( بافت های دخترانه جدید و خاص بافت مو دخترانه اسپرت بافت مو برای مهمونی عکس بافت مو دخترانه اسپرت)
شینیون عروس یکی از دشوار ترین لاین های خدمات زیبایی که باید توسط افراد حرفه ای اجرا شود. شینیون عروس از این جهت خیلی حساس می باشد که با ک... ( شینیون عروس انواع شینیون عروس جدید بهترین شینیون عروس جدیدترین شینیون عروس و خدمات شینیون عروس شینیون عروس ایرانی)
در مقالات قبلی به صورت کامل در مورد شینیون و بافت صحبت کردیم روش ها و مراحل کامل شینیون های مختلف و آموزش رایگان این لاین از خدمات زیبایی مو... ( مدل شینیون های حرفه ای و لاکچری همراه با عکس و آموزش رایگان)
شینیون یا بافت مو یکی از ارکان اصلی زیبایی در بانوان می باشد اکثر شما با آن آشنا هستید اما این لاین از زیبایی طیف گسترده ای را در بر می گیرد... ( شینیون مو جدید آموزش شینیون سال همراه باعکس)
اخیراً افراد مشهوری مانند جنا دووان ، ساندرا بولاک و جادا پینکت اسمیت آن ر. و مدل موهایشان را کوتاه کردند . نه تنها مدلهای کوتاه به موهای... ( هیرکات ها و مدل های کوتاهی مو که در سال ۲۰۲۱ مد هستند)
بیشتر خانمها در دوران قرنطینه کرونا بخاطر تعطیل بودن سالنها و یا بعضا ترس از کرونا مدت زیادی است که موهایشان را کوتاه نکرده اند و در حال حاض... ( معرفی مدل موهای زنانه جدید در سال ۲۰۲۱+عکس (کوتاهی مو))
شینیون (به زبان فرانسوی  chignon) یکی از مدل‌های رایج  آرایش مو در دنیایی زیبایی می باشد . واژهٔ و کلمه ش... ( 99 مدل بافت مو و شینیون مو همراه با بهترین عکس های سال)
بافت هلندی(بافت برجسته):بافت هلندی برعکس بافت فرانسوی که مو های اضافه شده رو به رو بافته می شود ؛بافت هلندی رو به زیر بافته می شود.ما در این... ( آموزش بافت هلندی و بافت برجسته)
مرحله اول:د. این مرحله ابتدا موها را مانند شکل به ۹ قسمت تقسیم بندی می کنیم و با کش شینیون موها را به کف سرفیکس می کنیم. مرحله دوم:در این... ( آموزش مدل شینیون-بافت حلزونی در 7 مرحله)
 معرفی ۱۵ مدل کوپ و استایل مو برای خانم ها  این مطلب را برای آندسته از عزیزانی مینویسم که بعد از تماس با ما برای انجام کوپ و کوتا... ( معرفی ۱۵ مدل کوپ و استایل مو برای خانم ها)
چگونه  موهای خود را فر کنیم و  تا چند روز همان حالت بماند.؟؟؟ این روش  را بیاموزید و حالت فر موهای  خود را برای چند روز... ( موهای خود را چگونه فر کنیم؟)
آموزش بافت موی مکزیکی یا چهل گیس:بافت موی مکزیکی یا چهل گیس ؛توجه اغلب خانم ها را بخود جلب نموده است و چنانچه تمایل دارید به موهایتان فرم بی... ( آموزش بافت موی مکزیکی یا چهل گیس)
سلام دوباره با یک مطلب آموزشی بسیار کاربردی در خصوص کوتاهی و هیرکات در خدمتتون هستیم امیدواریم که در شرایط فعلی که سالنها محل امنی نیستند ... ( آموزش کوتاهی و هیرکات مو همراه با عکس تمامی مراحل)
20 تا از بهترین مدلهای کوپ مو در سال ۲۰۲۰ کدام است؟ عکس اول مدل موی پیکسی یک مدل موی  کلاسیک و زیبااست که مورد علاقه خانم ها در ه... ( معرفی 20 تا از بهترین مدل های کوپ مو در سال ۲۰۲۰)
ابزارهای شینیون: معمولا همه خانم ها علاقه دارند که موهای خود را آرایش و مدل های مختلف را امتحان کنند و برای حرفه ای تر شدن آرایش موهایتان به... ( آموزش و معرفی شینیون بافت مو و ابزار های مورد نیاز)
تاریخچه بافت مو زمان مشخصی ندارد انسان ها از همان ابتدا به دنبال راهی برای جمع کردن موهای بلندشان بوده اند . که بافت شینیون از مدل موهایی اس... ( آموزش شینیون_بافت خطی حلزونی همراه با عکس مرحله به مرحله)
برش باب یکی از بروز ترین مدل های ۲۰۲۰ می باشد. در این مدل کوتاهی موها به طور معمول در اطراف سر تقریبا در حد فک  کوتاه می شوند و اغلب با... ( مدل کوتاهی مو باب یا برش مو باب چیست؟همراه با عکس)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا