مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Apr/25

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست مقالات >
آموزش رنگ مو >
راهنمایی استفاده از کراتین مو
راهنمایی استفاده از کراتین مو
2020/11/14

آیا می دانید کراتین درمانی مو چیست ؟

آیا می دانید کراتین مو چیست؟

نحو استفاده کراتین مو را می دانید؟

کراتین درمانی مو چیست؟

آیا مو هایی فر و موجدار و یا وز دارید؟  کراتین درمانی یکی از بهترین روش ها برای صافی و اصلاح بافت موهای شما است ، اما فقط به عنوان یک روش صاف کننده موثر نیست.

درمان های کراتینه همه کاره هستند و مزایای مختلفی نسبت به انواع دیگر صافی های طولانی مدت دارند. این مقاله به شما کمک می کند هر آنچه را که باید برای تصمیم گیری در مورد محصول مناسب برای موهایتان بدانید و حتی چگونگی صرفه جویی در مقدار قابل توجهی از پول و زمان با استفاده از درمان در خانه یاد بگیرید.

نحوه استفاده کراتین مو
موهای شما از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است که به آنها ساختار می دهد ، اما وجود پیوندهایی بین هر پروتئین است که به موها قدرت و فرم می بخشد. موهایی که پیوندهای زیادی بین اسیدهای آمینه سیستئین دارند - پیوندهای دی سولفید - نه تنها قوی تر بلکه موج دار تر هستند.

متأسفانه ، سیستئین و پیوندهای تشکیل شده در معرض آسیب اکسیداسیون رنگ های مو ، سفید کننده و سایر عوامل دیگر هستند که باعث ضعیف شدن موهای شما میشوند. به همین دلیل درمان  کراتینه بسیار مفید است.

درمان های کراتین پیوندهای جدیدی ایجاد می کند و پیوندهایی را که قبلاً در اثر آسیب شکسته بودند را ترمیم می کند. 
 دو اثر مفید دارد: تنظیم موهای شما به یک بافت جدید و ترمیم آسیب ها.

پس از درمان ، موهای شما صاف  در وضعیت بهتری نسبت به قبل از استفاده از کراتین قرار می گیرد. اگر به درستی انجام شود ، اثر آن  می تواند چندین ماه طول بکشد

فواید کراتینه مو
درمان کراتینه فواید بی شماری دارد و برخی از این فواید منحصر به این نوع صاف کردن است. یک درمان کراتینه می تواند:

۱_موهای شما را صاف کند
۲_درخشش و بافتی نرم به موهای خود اضافه کنید
۳_آسیب مو را ترمیم کنید
۴_ قدرت بافت مو را بهبود ببخشید
۵_موهایتان را به طور قابل توجهی لخت و بدون گره کنید
 ۶_ کراتینه می تواند روی موهای آسیب دیده استفاده شود. در حقیقت ، این روش ایده آل برای صاف کردن موهای رنگ شده به همین دلیل است. در حالی که استفاده از نرم کننده های حرارتی معمولاً روی موهایی که قبلا رنگ شده اند  بی خطر نیست ،  کراتینه را می توان حتی روی موهایی که به شدت آسیب دیده اند نیز انجام داد.

۷_همچنین اثر روان سازی طبیعی تری دارد. درمان های خاصی که برای موهای فرفری و موج دار طراحی شده اند می توانند به طور قابل توجهی موخوره را کاهش دهند بدون اینکه  از حالت فر طبیعی مو کاسته شود. با استفاده از هر دو روش ، به صورت صاف یا کاملا صاف ، فر موهای شما را راحت تر می کند و با پر کردن شکاف هایی در ساختار پروتئین که دلیلش رنگ آمیزی بیش از حد مو است ساختار مو را یکسان می کند.

هزینه کراتین درمانی چقدر است ؟
استفاده از روش های درمانی کراتین وقت گیر است و اگر ترجیح می دهید آن را در سالن انجام دهید، این امر باعث کاهش هزینه می شود.  حداقل 200 دلار هزینه انجام کراتینه است، و مقدار هزینه بیشتر به عواملی مانند قد و بلندیو پر پشت بودن و حجم مو بستگی دارد. البته تجربه اجرای آرایشگر و همچنین نیاز به خدمات دیگری که همزمان انجام می شوند .

با این وجود می توان این روش درمانی را در منزل نیز بنحوی نسبتاً آسان انجام داد و اگر اطمینان از توانایی خود در استفاده از آن داشته باشید می توانید تا حدودی در هزینه صرف جویی کنید. اگر دنبال یک مارک مواد خوب هستید ،  از مارک با کیفیتی مانند Goldwell Kerasilk استفاده کنید
آرایشگر شما موهای شما را قبل از انجام کراتینه  ارزیابی می کند تا تعیین کند که کدام روش بسته به نوع  صافی که موهایتان لازم دارد و بافت خود مو  ، به بهترین شکل نیاز شما را برآورده می کند. موهای بسیار خشن یا موج دار می توانند به فرمولاسیون قوی تر و زمان استفاده طولانی تر نیاز داشته باشند.

ارزیابی دقیق بهترین راه برای تضمین نتیجه عالی است و هرگز نباید از آن چشم پوشی کرد.

آماده سازی مو برای کراتین چگونه است؟
قبل از استفاده از روش درمانی کراتینه ، موهای شما باید کاملاً با شامپو کراتینه شسته شود. با این کار روغن ، مواد معدنی و چربی مو از بین می رود تا اطمینان حاصل شود که درمان به درستی انجام میشود. اگر موهای شما به این شکل کاملاً تمیز نشده باشد ، نتیجه ممکن است  ضعیف باشد.

نحوه استفاده از مواد کراتینخ
هنگامی که موهای شما شامپو شد و روش درمانی مناسب انتخاب شد ، کار می تواند شروع شود و این شروع یک روند طولانی و زمان بر دارد که به طور کامل 1-2 ساعت طول می کشد. آرایشگر شما با خشک کردن موهای شما البته بحالت دو نم یعنی نه کاملا خشک کار را  شروع می کند و سپس مواد کراتین را روی آن به سرعت و به طور مساوی بشکل لایه لایه انجام می دهد در حالی که موها هنوز کمی مرطوب است.
موها را به چهار قسمت بشکل دو قسما در جلوی سر و دو قسمت در پشت سر تقسیم بندی میکنید و از پشت سر خزوط تازک مو را جدا کرده و با شوت مخصوص مواد را به موها میمالید و شانه میکنید

برای پردازش ، مواد باید حدود 15-20 دقیقه بماند و این زمانی است که شروع به ایجاد پیوندهای جدید در موهای شما می کند.

سشوار زدن و اتو کردن
گرما مهمترین کاتالیزور در درمان کراتینه است و پس از پردازش موهای شما باید خشک شود و با اتو و دمای مناسب صاف شود. سشوار کشیدن باید در جهت رشد مو انجام شود ، با استفاده از یک نازل کنسانتره ، ناحیه ای را که هوای گرم جریان دارد محدود کرده و موهای شما را صاف کند.

برای اکثر محصولات ، قبل از این مرحله موهای شما شسته نمی شود زیرا قدرت درمان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. برخی از محصولات برای مصارف خانگی در این مرحله شستشو داده می شوند و درمان هایی از این قبیل در موهای زبر یا موج دار تأثیر کمتری دارند.
مراحل آخر

مواد کراتینه باید حداقل 1-2 روز در موهای شما باقی بماند ، ترجیحاً تا 72 ساعت قبل از اینکه آن را از روی موهای خود بشویید. در این زمان ، شما همچنین باید موهای خود را صاف نگه دارید و از خیس شدن آنها جلوگیری کنید. اگر به طور تصادفی خیس شود ،  مضر نخواهد بود اما ممکن است بر کیفیت و دوام نتایج شما تأثیر بگذارد.

نحوه استفاده از درمان کراتینه مو در خانه
درمان های موی کراتین  به راحتی در خانه انجام می شود و این می تواند هزینه قابل توجهی را برایتان پس انداز کند. اگر ترجیح می دهید این مسیر را طی کنید ، باز هم باید هزینه بیشتری برای یک محصول با کیفیت بپردازید.

ایمنی درمان مو یعنی چه؟
فقط از محصولات حاوی اسید گلیوکسیلیک استفاده کنید. اگر درمان شامل فرمالدئید یا متیلن گلیکول مانند محصولات قدیمی طراحی شده توسط برزیل ، از استفاده از  آن  خودداری کنید. بیشتر تولیدکنندگان دیگر از این انواع فرمالدئید استفاده نمی کنند ، اما شما هنوز هم باید آگاه باشید و لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید زیرا این نوع درمان ، در عین حال که موثر است ، گازهای مضر را آزاد می کند.

با این حال ، حتی روش های جدیدتر و ملایم تر ، برخی از بخارات را آزاد می کند ، بنابراین با مواد کراتینه نیز مانند مواد رنگ یا دکلره رفتار کنید و همیشه اطمینان حاصل کنید که در آن از تهویه مناسب استفاده می کنید  اگر آسم یا سایر بیماری های تنفسی دارید ، قبل از استفاده در خانه یا سالن ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. 

 اکنون که ایمنی را کاملا رعایت کردید، استفاده از  کراتین همان روشی است که در  سالن انجام می شود. ابتدا موهای خود را با شامپو مخصوص کراتینه بشویید. با حوله خشک کنید و سپس کمی با سشوار خشک کنید حالت دو نم . کراتینه  را با فاصله ۱ سانت از ریشه مو و  پوست سر به ساقه بزنید  ، موهای خود را صاف و رو پایین نگه دارید. موهای خود را به صورت دقیق و از بالا به پایین خشک کنید.  اجازه دهید مواد تا 72 ساعت روی موهای شما قرنطینه شود  و بعد از ۷۲ ساعت  آن را شامپو بزنید.

مراقبت های بعدی و نگهداری بعد از کراتین درمانی مو چگونه است؟

مراقبت های بعدی بعد از هر درمان کراتینه مهم است. نحوه مراقبت از موهای شما از این مرحله به بعد تعیین می کند که اثر کراتینه تا چه مدت ادامه دارد و برای انجام این کار شما باید چند کار ساده انجام دهید. 

برای حفظ درمان موی کراتینه: تا حد امکان از مصرف آب شور و محصولات حاوی سدیم لوریل سولفات خودداری کنید. این ترکیبات با کندن مواد کراتینه از سطح مو  ، مدت زمان ماندگاری آنرا را کاهش می دهند. از شامپو و نرم کننده مخصوص کراتین استفاده کنید. محصولاتی که برای موهای تحت درمان شما طراحی شده اند به شما کمک می کنند تا هر بار که موها را شستشو می دهید ، کمی کراتینه دوباره به موها تزریق کنید و باعث طولانی شدن اثرات آن شود. آنها همچنین فاقد موادی هستند که می توانند برای کراتینه مضر باشند. 2 هفته پس از کراتینه موهای خود را رنگ نکنید ، اگرچه رنگ آمیزی بلافاصله قبل از استفاده از روش خوب است. استفاده از رنگ یا دکلره خیلی زود پس از آن دوام آن را کاهش می دهد. از موهای خود در برابر قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا آب استخر محافظت کنید

سایر مراقبت های عمومی مو نیز می تواند به طولانی شدن اثرات کمک کند ، از جمله استفاده از نرم کننده و سرم برای مرطوب نگه داشتن مو و محافظت از رطوبت و گرما از ابزارهای حالت دهنده مانند اتو در صورت استفاده از آن.

جایگزین برای کراتین کردن مو وجود دارد؟
در حالی که درمان های کراتین بسیار کارآمد و آسان استفاده می شوند - البته وقت گیر هستند - آنها یکی از سه نوع مختلف اصلاح کننده شیمیایی هستند که می توانند برای گرفتن نتایج طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرند.

دو گزینه دیگر شامل ترمیم حرارتی و درمال کاندیشرینگ   است. اینها درمان های دائمی هستند اما می توانند به موهای شما آسیب برسانند و همیشه نمی توانند برای موهایی که قبلا رنگ شده استفاده شوند.

اگر موهایتان زیاد رنگ شده یا آسیب دیده باشد ، روش درمانی موی کراتینه انتخاب بهتری برای شماست ، در حالی که اگر موهایتان را زیاد رنگ نکنید و نتایج دائمی بخواهید که به تدریج شسته نشود ، دو گزینه دیگر بهتر است. همچنین هر دو در مقایسه با اثرات نرمتر کراتینه ، موها را کاملاً صاف می کند.

صاف کننده مو ژاپنی چیست؟
آیا می خواهید در مورد بازسازی حرارتی ، که به اصطلاح صاف ژاپنی نیز شناخته می شود ، بیشتر بدانید؟ می توانید آن را در اینجا پیدا کنید و تصمیم بگیرید که آیا این گزینه مناسب شماست.
موهای  ابریشمی چیزی است که به طور گسترده مورد توجه قرار می گیرد و شما شایسته این هستید که نسبت به ظاهرتان احساس خوبی داشته باشید. با کمی وقت و تلاش می توانید از صافی کراتینه استفاده کنید تا موخوره شما برطرف شود و موهایی که واقعاً آرزو دارید را بدست آورید.

در مورد صاف شدن مو یا یک محصول سوالی دارید؟ نظر دهید و تجربیات خود را با سایر خوانندگان در میان بگذارید.

نام نویسنده : صبا شعبانی

آرایش مو

اصلاح مو

آرایشگری در منزل

مو مشکی

شامپو مو

محافظت از مو

مراقبت از مو

رنگ مو

کراتین مو

نظرات کاربران
مقالات مرتبط
شاید تا چند سال پیش مو های کسی دو رنگ می شود وی  مورد تمسخر قرار می گرفت طیف رنگ مو ها یک رنگ بود و بیشتر بلوند پرکلاغی و یا شرابی را ش... ( انواع رنگ مو پاستیلی و کهکشانی خاص سال جدید عکس رنگ مو پاستیلی و عکس رنگ مو کهکشانی)
۱۰ رنگ موی بینظیر برای فصل پاییز و زمستان فصل پاییز الهام گر رنگهای بسیار متنوع گرم و زیباست  عکس های شگفت انگیز از رنگ موهای پاییزی ... ( ۱۰ رنگ مو خاص جدید در زمستان و پاییز ۲۰۲۱ کدامند؟)
آیشواریا رای Aishwarya Rai مطرح ترین چهره  زن در هند و بالیوود  تبلیغ رنگ مو  شرکت لورئال،L'Or&e... ( رنگ مو آیشواریا رای Aishwarya Rai بازیگر هندی همراه با فرمول و عکس)
در این مقاله به معرفی انواع رنگ مو , قبل و بعد از انجام رنگ مو بر روی موها  و همچنین نوع رنگ را برای شما توضیح خواهیم داد. در مقالات... ( قبل و بعد از رنگ کردن مو عکس نمونه کار قبل و بعد از رنگ کردن مو قبل و بعد از رنگ موی سر)
رنگ مو بازیگران هالیوودی یکی از بیشترین سرچ های گوگل می باشد این بازیگران , مدل ها , سلبریتی ها و خوانندگان همیشه الگویی مناسب برای افراد جا... ( رنگ مو بازیگران هالیوودی و سلبریتی ها به صورت کامل تخصصی آموزش رنگ مو همراه باعکس رنگ مو های جدید)
الکساندرا داداریو  Alexandra Daddario  بازیگر ,  مدل و یکی زیباترین بازیگران جهان در هر فیلمی حضور داشته مورد توجه ... ( رنگ مو الکساندرا داداریو Alexandra Daddario چگونه باید موهای خود را رنگ کنیم؟)
رنگ مو تمامی بازیگران ترکیه ای همراه با فرمول و آموزش رایگان  رنگ مو بازیگران ترکیه ای همچون  رنگ مو ادا اجه  , رنگ م... ( رنگ مو بازیگران ترکیه ای رنگ مو بازیگرای سریال های ترکیه ای همراه با فرمول و آموزش رایگان نحو رنگ کردن مو)
رنگ مو سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) مدل ترکیه ای چه رنگی است؟ سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) بازیگر , مدل و خواننده ترک... ( رنگ مو سرنای ساریکایا فرمول رنگ موی بازیگر ترکیه ای چگونه بدست می آید)
رنگ مو هیلی بالدوین همسر جاستین بیبر چه رنگی است؟ هیلی بالدوین قطعا نام او را شنیده اید دختری که ناگهان جاستین بیبر را عاشق خود کرد و سلن... ( رنگ مو هیلی بالدوین (بیبر) چه رنگی است و فرمول رنگ مو چگونه به دست می آید)
رنگ مو اویکو کارایل چه رنگی است فرمول رنگ مو اویکو کارایل اویکو کارایل در لیست زیباترین زنان ترکیه , محبوبترین زنان ترکیه ... ( رنگ مو اویکو کارایل و فرمول رنگ بازیگر ترکیه ای سریال ضربان قلب نقش ایلول اینستاگرام)
تیلور سویفت(تیلور سوئیفت) در لیست موفقترین زنان دنیا,زیباترین زنان دنیا , محبوبترین زنان اینستاگرام و هر آنچه که یک نفر بخواهد در این سن بدس... ( رنگ مو تیلور سویفت چه رنگی است فرمول رنگ مو تیلور سوئیفت)
امبر هرد یکی از زیباترین زن های حال حاضر در دنیا که الگوی بسیاری از طراحان مد و فشن و همچنین بانوان سرتاسر دنیا می باشد. طلاق امبر ه... ( رنگ مو امبر هرد چی رنگی است فرمول رنگ مو امبر هرد)
رنگ مو اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson چه رنگی است؟ اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson قطعا یکی از تاثیرگذارترین بازیگران حا... ( رنگ مو اسکارلت جوهانسون به صورت طبیعی و در فیلم ها)
رنگ مو آسلیهان گونر Aslıhan Güner بازیگر نقش ییلدیز در سریال ستاره های شمالی  این روز مورد توجه خانوم های طرفدار سریال ه... ( رنگ مو آسلیهان گونر بازیگر نقش ییلدیز در سریال ستاره شمالی)
رنگ مو کیتی پری چه رنگی است؟   رنگ مو خوانندگان زنی که در موزیک ویدیوها  به تماشای آن نشتیم شاید یکی از آن مواردی باشد که در... ( رنگ موهای کیتی پری چه رنگی هستند چگونه موهای خود را شبیه کیتی پری کنیم؟)
رنگ مو بازیگر فیلم و یا سریالی که به تماشای آن نشتیم شاید یکی از آن مواردی باشد که در لحظه دوست دارد مخاطب وخصوصا بانوان عزیز از دانستن آن ل... ( رنگ مو مارگو رابی چه رنگی است)
رنگ مو بازیگران هالیوودی شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در فیلم یا سریالی که در حال تماشای آن هستید ناگهان رنگ مو بازیگر نظر شما ر... ( رنگ مو تمامی بازیگران خارجی هالیوود جدید بلوند عسلی کرم طلایی مسی خرمایی کاراملی)
در واقع پوست های با تن گرم با موهایی با تن گرم بیشتر تطابق دارند و این موضوع در مورد کسانی که پوستی با تن سرد دارند نیز صادق است اما هدف این... ( انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست شما همراه با صبا شعبانی)
تا به امروز در دنیای هنر و زیبایی آرایشگران در سر تا سر دنیا انواع تکنیک های زیبایی و رنگ مو را به دنیا معرفی کرده اند و انصافا بسیار زیبا و... ( آموزش رنگ کردن مو و آشنایی با انواع مدل های رنگ مو)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا