مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Apr/29

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست مقالات >
آموزش شینیون و بافت مو >
تاریچه بافت مو
تاریچه بافت مو
2023/02/18

آموزش بافت تمیز و بدون وز همراه با عکس بافت مو 1402

همه نکاتی که در مورد تاریخچه بافت مو و تحولات و پیشرفت این تکنیک و هنر زیبایی در این سال ها از پیدایش تا امروز باید بدانیم.

هنر بافت یکی از محبوب ترین هنر های آرایشگری می باشد خیلی از ما برای آراستن مو های خود و اطرافیانمان در مجالس و مهمانی ها از مدل های بافت موی ساده استفاده می کنیم و علاقه مند به یادگیری مدل های جدید و حرفه ای در این زمینه از هنر آرایشگری هستیم چون بافت مو جز آن مواردی است که هرگز از مد نیفتاده و همیشه جایگاه خاص خود را در آراستن مو دارد.

حال این سوال پیش می آید که تا چه اندازه در مورد تاریخچه و تحول این هنر ارزشمند می دانیم؟

جالب است بدانید که بشر بیش از 55 قرن پیش یعنی حدود 3500 سال قبل از میلاد این روش از آراستن مو را ابداع کرد و شیوه بافتن موها به فرهنگ,مذهب,آداب و رسوم و حتی درجه اجتماعی افراد بستگی داشت که بمرورمدل بافتن موها با گذشت زمان دستخوش تغییرو تحول شد.

بطور کلی در ابتدا روش بافت مو در بین قبایل آفریقایی مرسوم شد و بعد در بین جوامع دیگر مانند یونانیان_رومیان و مصریان رایج شد.و در بین قبایل سرخ  پوست آمریکایی_آسیایی و حتی اروپایی ها گسترش پیدا کردوبه مرور با گذشت زمان مدل های جدید تر و بروز تر دیده شد تا به امروز که همه بافت های جدید در شبکه های اجتماعی به راحتی آموزش و بروز رسانی می شودو براحتی برای همه افراد دردسترس می باشد.

حال می خواهیم ابزار و موادی مصرفی در بافت را معرفی کنیم.

برای داشتن یه بافت زیبا وبادوام باید از یکسری ابزار و مواد برای آراستن بافت مو استفاده کرد که این ابزار و مواد مصرفی عبارتند از:

1-اولین ابزار شانه دم باریک و برس مو است که برای داشتن یک بافت منظم لازم است.اول از همه باید با برس موها را کامل برس کرده که از حالت بهم ریختگی دربیاید در ادامه با شانه دم باریک موها را تقسیم و دسته بندی می کنیم.

2-دومین ابزار برای بافت مو گیره مو و کش مو می باشد.وقتی موها را شانه و تقسیم بندی می کنید از گیره کلاغی و یا گیره فلزی برای جدا کردن و فیکس موهای تقسیم بندی شده استفاده می کنیم.

3-سومین ابزار استفاده از کش مو و چهل گیس شینیون می باشد که بعد از استفاده از وکس مو و ژل مو که در ادامه مطلب در مورد نحوه ی استفاده آنها در بافت توضیح می دهیم;مو ها ی تقسیم بندی شده ومواد خورده را با کش می بندیم تا از هم تفکیک شود.

4-ابزار  بعدی دستگاهای گرمایشی مانند سشوار مو و اتو مو می باشد که برای داشتن یک بافت منظم و یکدست و صاف بهتر است قبل از شروع بافت موها  از سشوار یا در صورت لزوم از اتو مو استفاده کنیم.

5-و مورد آخر مواد مصرفی در بافت مو می باشد موادی مانند وکس و ژل موکه نحوه ی استفاده از این مواد در بافت مو متفاوت است به این صورت که وکس مو در قسمت ریشه تا 4 یا 5 سانت فاصله از ریشه مو استفاده می شود و از ژل مو جهت خیس کردن کردن و کنترل بهتر موها در بافت از 4 یا 5 سانت از ریشه تا انتهای ساقه استفاده می شود.

شاید این سوال هم برای شما بوجود بیاید که دلیل استفاده از وکس مو و ژل مو در بافت چیست؟

برای بافت های کفسری و بافتهاییی که باید به کف سر چسبیده شود و خطوط بین موها کاملا مشخص می شود از وکس مو در ریشه تا 4 یا 5 سانت به ساقه استفاده می کنیم  تا خورده های مو کامل بهم چسبیده و یک بافت تمیز و بدون خورده مو اطراف بافت داشته باشیم که در انتهای بافت در صورت خورده مو و برای داشتن یک بافت تمیز می توانیم از چسب مو یا موس استفاده کنیم..

دقت داشته باشید از ژل مو فقط باید از 4 یا 5 سانت فاصله از ریشه مو تا انتهای ساقه  جهت خیس کردن مو و کنترل مو استفاده کنیم و در ریشه مو به هیچ عنوان از ژل مو استفاده نکنید چون باعث ایجاد  خورده موهای بیشتر  در کف سر می شویم.

مراحل آماده سازی مشتری برای بافت مو:

مرحله ی اول:ابتدا باید موهای مشتری کاملا تمیزو شسته شده باشد اگر مشتری به شما مراجعه کرد و مو های چرب و کثیفی داشت ابتدا باید مو ها را شامپو و نرم کننده شسته و بعد با حوله یکبار مصرف یا حوله شخصی نم موهایش رابگیریم.

مرحله دوم:موها را با حرارت ملایم سشوارو خشک می کنیم و بعد با استفاده از شانه و برس موها را مرتب شانه کرده و با سشوار در صورت لزوم با اتو مو مو ها را صاف و مرتب می کنیم چون اگر موها بطور کامل خشک نشود همین بافت زدن روی موها نم دار باعث کشیده شدن و آسیب جدی به موها و ایجاد شکستگی و مو خوره در  تارموها می شود.

مرحله ی سوم:بعد از خشک شدن مو ها با استفاده از شانه دم باریک تقسیم بندی مو را طبق بافت انتخابی انجام می دهیم و با استفاده از چهل گیس مو های تقسیم بندی شده را از هم جدا نگه می داریم ( می توانیم در حین انجام هر قسمت از بافت مو های با کش بسته شده را با گیره فلزی جدا نگه داریم که با موهایی که در حال بافتنشان هستیم قاطی نشوند).

مرحله ی چهارم:موهایی که تقسیم کردیم و با کش مو بستیم اگر بافت انتخابی مشتری  بافت کفسری باشد باید مقداری وکس مو با به انگشتان دست بزنید و از ریشه مو تا 5 سانت به ریشه بطور کامل برای گرفتن خورده موها  زده و همچنین در قسمت ساقه مو تا انتها ژل مو زده تا بهتر بتوانیم موهها را کنترل کنیم.

مرحله ی پنجم:موهایی  که با چهل گیس از هم جدا کردیم با گیره ی انبری فلزی یاپلاستیکی از هم جدا کرده تا در حین بافت قاطی هم نشوند.

نکته قابل توجه اینکه برای همه بافتها از وکس مو استفاده نمی کنیم وکس مو فقط برالی بافتهای کفسری استفاده می شود و برای بقیه بافتها می توان از کرم مو استفاده کرد مخصوصا بافتهای شل  که به اصطلاح به آنها بافتهای شینیونی گفته می شود

نام نویسنده : زهره شعبانی

بافت مو

تاریچه بافت مو

مراحل آماده سازی مشتری برای بافت مو

ابزار قابل استفاده در بافت مو

آموزش بافت مو

انواع مو در منزل

بافت موی جدید

بافت مو 1402

بافت مو دخترانه

نظرات کاربران
مقالات مرتبط
چگونه شینیونی تمیز و بدون وز داشته باشیم ؟ مهم ترین مورد  برای یک شینیون تمیزو بدون وز  آماده سازی شینیون قبل از انجا... ( چگونه شینیونی بدون وز و تمیز داشته باشیم؟)
واژه شینیون از یک کلمه فرانسوی به اسمchignon du couگرفته شده که بمعنی پس گردن می باشد که  به جمع کردن مو در پشت سر شینیون می گویند... ( شینیون کلاسیک برای چه افرادی مناسب است؟ همراه با آ موزش و عکس)
بافت مو حرفه ای که میتوان با قاطعیت گفت انتها ندارد و هر روز مدل ها و طرح های مختلفی به وجود و خلق می شود. این لاین از هنر زیبایی از پردرآمد... ( بافت های دخترانه جدید و خاص بافت مو دخترانه اسپرت بافت مو برای مهمونی عکس بافت مو دخترانه اسپرت)
شینیون عروس یکی از دشوار ترین لاین های خدمات زیبایی که باید توسط افراد حرفه ای اجرا شود. شینیون عروس از این جهت خیلی حساس می باشد که با ک... ( شینیون عروس انواع شینیون عروس جدید بهترین شینیون عروس جدیدترین شینیون عروس و خدمات شینیون عروس شینیون عروس ایرانی)
در مقالات قبلی به صورت کامل در مورد شینیون و بافت صحبت کردیم روش ها و مراحل کامل شینیون های مختلف و آموزش رایگان این لاین از خدمات زیبایی مو... ( مدل شینیون های حرفه ای و لاکچری همراه با عکس و آموزش رایگان)
شینیون یا بافت مو یکی از ارکان اصلی زیبایی در بانوان می باشد اکثر شما با آن آشنا هستید اما این لاین از زیبایی طیف گسترده ای را در بر می گیرد... ( شینیون مو جدید آموزش شینیون سال همراه باعکس)
اخیراً افراد مشهوری مانند جنا دووان ، ساندرا بولاک و جادا پینکت اسمیت آن ر. و مدل موهایشان را کوتاه کردند . نه تنها مدلهای کوتاه به موهای... ( هیرکات ها و مدل های کوتاهی مو که در سال ۲۰۲۱ مد هستند)
بیشتر خانمها در دوران قرنطینه کرونا بخاطر تعطیل بودن سالنها و یا بعضا ترس از کرونا مدت زیادی است که موهایشان را کوتاه نکرده اند و در حال حاض... ( معرفی مدل موهای زنانه جدید در سال ۲۰۲۱+عکس (کوتاهی مو))
شینیون (به زبان فرانسوی  chignon) یکی از مدل‌های رایج  آرایش مو در دنیایی زیبایی می باشد . واژهٔ و کلمه ش... ( 99 مدل بافت مو و شینیون مو همراه با بهترین عکس های سال)
بافت هلندی(بافت برجسته):بافت هلندی برعکس بافت فرانسوی که مو های اضافه شده رو به رو بافته می شود ؛بافت هلندی رو به زیر بافته می شود.ما در این... ( آموزش بافت هلندی و بافت برجسته)
مرحله اول:د. این مرحله ابتدا موها را مانند شکل به ۹ قسمت تقسیم بندی می کنیم و با کش شینیون موها را به کف سرفیکس می کنیم. مرحله دوم:در این... ( آموزش مدل شینیون-بافت حلزونی در 7 مرحله)
 معرفی ۱۵ مدل کوپ و استایل مو برای خانم ها  این مطلب را برای آندسته از عزیزانی مینویسم که بعد از تماس با ما برای انجام کوپ و کوتا... ( معرفی ۱۵ مدل کوپ و استایل مو برای خانم ها)
چگونه  موهای خود را فر کنیم و  تا چند روز همان حالت بماند.؟؟؟ این روش  را بیاموزید و حالت فر موهای  خود را برای چند روز... ( موهای خود را چگونه فر کنیم؟)
آموزش بافت موی مکزیکی یا چهل گیس:بافت موی مکزیکی یا چهل گیس ؛توجه اغلب خانم ها را بخود جلب نموده است و چنانچه تمایل دارید به موهایتان فرم بی... ( آموزش بافت موی مکزیکی یا چهل گیس)
سلام دوباره با یک مطلب آموزشی بسیار کاربردی در خصوص کوتاهی و هیرکات در خدمتتون هستیم امیدواریم که در شرایط فعلی که سالنها محل امنی نیستند ... ( آموزش کوتاهی و هیرکات مو همراه با عکس تمامی مراحل)
20 تا از بهترین مدلهای کوپ مو در سال ۲۰۲۰ کدام است؟ عکس اول مدل موی پیکسی یک مدل موی  کلاسیک و زیبااست که مورد علاقه خانم ها در ه... ( معرفی 20 تا از بهترین مدل های کوپ مو در سال ۲۰۲۰)
ابزارهای شینیون: معمولا همه خانم ها علاقه دارند که موهای خود را آرایش و مدل های مختلف را امتحان کنند و برای حرفه ای تر شدن آرایش موهایتان به... ( آموزش و معرفی شینیون بافت مو و ابزار های مورد نیاز)
تاریخچه بافت مو زمان مشخصی ندارد انسان ها از همان ابتدا به دنبال راهی برای جمع کردن موهای بلندشان بوده اند . که بافت شینیون از مدل موهایی اس... ( آموزش شینیون_بافت خطی حلزونی همراه با عکس مرحله به مرحله)
برش باب یکی از بروز ترین مدل های ۲۰۲۰ می باشد. در این مدل کوتاهی موها به طور معمول در اطراف سر تقریبا در حد فک  کوتاه می شوند و اغلب با... ( مدل کوتاهی مو باب یا برش مو باب چیست؟همراه با عکس)
برش و کوتاهی hime یک کوتاهی سلطنتی ژاپنی است که این روزها دنیای انیمیشن را بخود اختصاص داده است.که امروز مورد استقبال خانم ها است و طرفداران... ( مدل کوتاهی hime چیست ؟مدل مو سلطنتی ژاپنی !!)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا