مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Apr/29

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست مقالات >
آموزش کاشت ناخن >
کاشت ناخن و معایب آن
کاشت ناخن و معایب آن
2022/08/17

آیا کاشت ناخن ضرر دارد؟ مراحل کاشت ناخن مضرات کاشت ناخن چگونه است

آیا کاشت ناخن ضرر دارد؟ مراحل کاشت ناخن و مضرات کاشت 
ناخن نقش بسیار موثری در زیبایی دست ها و پاها و مهم تر در سلامت بدن ما دارد یعنی براحتی می توان از فرم و حالت ناخن که آیا ترک خورده و یا سریع می شکند به کمبود ویتامین و یا مشکلات تغذیه ایدر بدن خود پی ببریم.البته علاوه بر این خود ناخن چون در طول زندگی ما در کارکرد انگشتان و حفاظت از بافت نرم دست و پا نقش بسزایی دارد در معرض بسیاری از عوامل بیماری زایی مانند:باکتریها،قارچ ها،ویروس ها و حتی عوامل فیزیکی و شیمیایی....قرار می گیرد .بافت ناخن از لایه های پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده که خود از چندین بخش تشکیل  می شود.
1_ سطح روی ناخن یا همان پلاک ماخن که صفحه ی اصلی ناخن می باشد که بیشتر در معرض دید است.
2_پوستی که اطرف ناخن می باشد یا همان چین ناخن 
3_پوستی که زیر پلاک ناخن می باشد یا همان بستر ناخن
4_کوتیکول ناخن
 5_بافت زایشی که زیر کوتیکول ناخن می باشد  که رشد ناخن در این قسمت صورت می گیرد
6_لانولا یا همان قسمت های سفید رنگی که در قاعده ناخن قرار دارد.

ناخن های پا نسبت به ناخن های دست دیرتر رشد می کنند
ناخن های دست حدود ۴ تا ۶ هفته طول میکشد که رشد  ناخن از محل بافت زایشی تا نوک انگشت برسد  ودر پا این مدت بین ۸ تا ۱۲  هفته می باشد. و همچنین رشد ناخن ها به تغذیه،سن،فصل سال بستگی دارد مثلا با مصرف ویتامین ها و zinc رشد ناخن ها به طبع افزایش می یابد و همچنین در مورد سن هر چقدر سن مابالاتر برود رشد ناخن ها کاهش می یابد و در فصل تابستان  نسبت به فصل زمستان رشد ناخن ها بیشتر می شود.

برخی بیماری های ناخن:


1_شیارهای عمودی روی ناخن:با افزایش سن و قرار دادن ناخن ها بصورت مکرر در آب باعث می شود ناخن ها نرم تر و نازک تر شوندو همین نازک شدن سطح ناخن  باعث ایجاد شیار های عمودی روی ناخن می شوند که شما می توانید از منابع غذایی استفاده کنید که در آن آهن و روی وجود دارد که مصرف آن باعث محکم تر شدن ناخن ها می شود و همچنین برای سفت شدن سطح ناخن می توانید ناخن ها را با روغن بادام ماساژ دهید.

2_کبودی و سیاه شدن ناخن ها:


کبودی  و یا خون مردگی ناخن یا در اثر فشرده شدن و ضربه خوردن ناخن یا اشیای دیگر می باشد و یا در اثر بیماری قارچی ناخن ها دچار کبود و سیاه شدن می شود اما جای نگرانی نیست چون ناخن جدید جایگزین شده  و در صورت مبتلا شدن ناخن فرد به بیماری های قارچی باید با مراجعه به دکتر در صورت لزوم از داروهای ضد قارچ استفاده کند که استفاده از این دارو های ضد قارچ بمدت ۶ هفته برای ناخن های دست و ۳ ماه برای ناخن های پا توصیه می شود چون ناخن های پا بعلت اینکه در طول روز بیشتر داخل کفش هست رطوبت بیشتری را بخودجذب میکنند و محیط بهتری برای وجود قارچ ها می باشند.

3_ یک بیماری دیگر ناخن جدا شدن ناخن از بستر آن است :
علت آن تماس زیاد ناخن ها با شوینده ها می باشد و یا گیر کردن و یا ضربه خوردن ناخن بجایی

4_ تیرگی ناخن؛ که در این حالت  نشانه وجود بیماری هایی مانند دیابت،سرطان،و یا کهولت سن می باشد.

5_ شیارهای عرضی:که بیشترین علت وجود این شیار در ناخن ها حاصل مانیکور غلط  ناخنکار و یا بعلت بیماری هایی مانند حمله قلبی،سرخک وتب و سینه پهلو می باشد  که در این بیماری بافت زایشی ناخن از بین می رود و با از بین رفتن بافت زایشی شیارهای عرضی ایجاد می شود.

6_ ناخن های قاشقی شکل: در این نوع بیماری ناخن دچار فرو رفتگی هایی می شود که حتی یک قطره مایع در روی ناخن قاشقی به راحتی جای میگیرد که علت این نوع ناهنجاری بخاطر کم خونی ناشی از فقر آهن می باشد.

روش های پیشنهادی برای مراقبت و حفاظت از ناخن ها:


1_ سعی کنید بیشتر از دوبار در ماه از پاک کننده های لاک مانند استون یا پدهای استونی استفاده نکنید چون استفاده زیاد از این پاک کننده ها باعث ضعیف شدن بافت ناخن ها می شود.
2_  بعد از استفاده از شوینده ها  حتما از مرطوب کننده استفاده کنید چون استفاده مکرر از شوینده ها باعث خشک شدن سطح ناخن و آسیب رسیدن به ناخن ها  می شود.
3_ ناخنک:  یکی از بیماری های شایع ناخن که همان رشد و نفوذ ناخن در بافت نرم و گوشت زیرین ناخن می باشد که این بیماری بیشتر در شست پا دیده می شود که احتمال عفونت در این ناخن ها بالاس که برای جلو گیری و عدم پیشرفت این بیماری باید از پوشیدن کفش تنگ خودداری کنید

 

4_ عفونتهای قارچی:که این عفونت در صورت پیشرفت باعث جدا شدن ناخن از بسترش  شده و همچنین تغییر رنگ  ناخن که البته بسته به نوع قارچ به رنگهای سفید ،زرد،قهوه ای،مشکی می شود. که بیشترین علت این نوع بیماری بهداشت فردی و درست انجام ندادن مانیکور و پدیکور و مواد گذاری نادرست هنگام کاشت ناخن می باشد که برای جلو گیری از این نوع بیماری  بهتر است ناخن ها همیشه خشک و تمیز باشد چون رطوبت ناخن خود یکی از عوامل ایجاد قارچ در ناخن است.

5_ عفونت ویروسی(زگیل):یک تومور خوش خیم پوستی که موجب از بین رفتن صفحه ناخن و یا تغییر شکل دادن آن می شود و پوست زیرین و پوست اطراف ناخن را درگیر میکند که در بسیاری از موارد دردناک می باشد

مانیکور و پدیکور یکی از روش های زیبایی ناخن می باشد که هم اگر به روش صحیح و توسط متخصص ناخن انجام شود باعث سلامتی ناخن می شود و هم ضررهایی برای ناخن دارد ابتدا یک توضیح مختصری در مورد اینکه مانیکور چیست می دهیم و در انتها راجع به فواید و معایب آن مطالبی ارائه خواهیم کرد

مانیکور و پدیکور یکی از روش های زیبایی و سلامت ناخن می باشد و در واقع یکی از روش های نظافت ناخن که باعث رشد سریع تر و زیبا تر شدن ناخن می شود که بطور کلی بعمل سوهان کشی دور ناخن و برداشتن گوشت های اضافه دور ناخن دست بصورتی که بصدف و کوتیکول ناخن آسیبی وارد نشود مانیکور گفته می شود و نکته مهم اینکه عمل سوهان کشی و اینکه شما با چه مدل سوهانی ،سوهان کشی را انجام دهید خیلی مهم است.پدیکور هم ؛همان مونیکور پا می باشد یعنی همان کار هایی  که روی دست مشتری برای مانیکور انجام می شود همان روش را روی ناخن های پا پیاده کنیم.

معایب و مزایای مانیکور و پدیکور و تاثیرات آن روی ناخن:

امروزه اکثر خانم ها و آقایان برای حفظ سلامتی و زیبایی ناخن های خود از این روش استفاده می کنند که مهم ترین نکته در این مطلب این است که حتما این کار توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود.
مهم ترین مزایای مانیکور و پدیکورروی ناخن:
1_ باعث افزایش گردش خون می شود؛که بدلیل ماساژ دستها و پاها هنگام مانیکور و پدیکور گردش خون افزایش می یابد.
2_ کاهش عفونتهای قارچی در ناخن ها:دستان ما در طول روز در معرض محصولات و عناصر زیادی قرار می گیرد که با مانیکور و پدیکور کردن می توانیم سلول های مرده پوست دستها و پاها  را کامل از بین ببریم و باعث رشد سلول های جدید شده و همچنین بعلت اینکه مادر طول روز از دستان خود و بلاخص ناخن هایمان کار میکشیم ناخن ها در معرض آلودگی و رطوبت قرار می گیرد و این رطوبت و آلودگی ها زیر ناخن های ما جمع و باعث عفونت های قارچی و مسری فراوانی می شود که حتی این قارچ های مسری علائم مشخص و واضحی ندارند و بغیر از تشخصیص متخصصان قابل تشخیص نیستند.

3_ حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست: یکی از مزایای مانیکور و پدیکور ناخن حفظ رطوبت پوست می باشد. زیرا باعث می شود ما از شر پوستهای خشک دست و پاهایمان خلاص شویم  و متخصصان در این زمینه با استفاده از مرطوب کننده و لوسیون بدن دست و پاها را ماساژ می دهند  و لایه های مرده پوست را با اسکراپ از بین برده و با حذف این لایه های مرده مواد مراقبتی به پوست شما بیشترجذب می شود.

4_ آرامش و استرس زایی:یکی از مهم ترین مزایای مانیکور و پدیکور ناخن استرس زایی آن  است .یکی از روش های استرس زایی از طریق پا روش پدیکور می باشد که با ماساژ دادن پا استرس کاهش می یابد و بدلیل اینکه خیلی از افراد استرس بالایی دارند در طول روز بدلیل استرس زیاد ناخن های خود را می جوند و  با اینکار باعث ضعیف شدن کوتیکول های و خشکی و خونریزی آن می شود.

معایب مانیکور و پدیکور:

با توجه به اینکه در مورد مزایای این روش صحبت کردیم می خواهیم در مورد معایب و خطرات احتمالی این روش هم مطالبی بشما مخاطبین عزیز ارائه دهیم.یکی از مهمترین خطرات احتمالی این روش عفونت و آسیب زدن به ناخن ها می باشد  که برای از بین بردن عفونت و ایجاد آن در افرادکه هم  از مزایا و هم از معایب این روش می باشد که این کاملا به مهارت  ناخنکاری بستگی دارد که برای شما مانیکور و یا پدیکور انجام می دهد که آیا این فرد در این زمینه تخصص کافی را دارد که گاهی ممکن است ناخنکار شما به روش غلط و اشتباه باعث زخمی و آسیب زدن به ناخن های مشتری شود که یکی از دلایل آن سوهان کشی نادرست و یا عدم استریل و پاکسازی ابزار ناخنکار هم می باشد که ممکن است باعث ایجاد بیماری های قارچی و باکتریایی و ویروسی در افراد مراجعه کننده شود.

نکته مهم اینکه ناخنکار حتما باید موقع رجوع مشتری دقت کند که اگر ناخنهای مشتری دچار بیماری قارچی شده است اول روی ناخن را تا جایی که امکان دارد سوهان کشی و پاکسازی کند و بعد به مشتری اطلاع دهد که برای درمان حتما به پزشک مراجعه کند  و بعد چند هفته استراحت ناخن برای انجام خدمات رجوع کند.و اینکه عفونتهای قارچی مسری می باشد و ناخنکار بعد از سوهان کشی فردی که بیماری قارچی دارد حتما حتما باید لوازم خود را استریل کندکه بیماری به مشتری های دیگر انتقال پیدا نکند.

 یکی دیگر از خطرات مانیکور و پدیکور خطرات ناشی از اشعه دستگاهuvمی باشد که از این دستگاه برای خشک کردن مواد روی ناخن  استفاده می شود. و این اشعه می تواند به پوست شما آسیب بزند و حتی منجر به سرطان شودکه البته به این موضوع دقت داشته باشید که مزایای مانیکور و پدیکور خیلی بیشتر از معایب آن می باشد .و نکته آخر اینکه مانیکور و پدیکور یک روش درمان و زیبایی ناخن می باشد و باید بصورت منظم صورت گیرد.

نام نویسنده : زهره شعبانی

کاشت ناخن برای آقایان

کاشت ناخن در منزل

قیمت کاشت ناخن

وسایل کاشت ناخن

کاشت ناخن در تهران

مدرک کاشت ناخن از کجا بگیرم

بهترین ناخن کار ایران

بهترین نوع کاشت ناخن

مضرات کاشت ناخن

مراحل کاشت ناخن

آیا کاشت ناخن ضرر دارد؟

نظرات کاربران
مقالات مرتبط
خانم‌ها و دختران به دلایل مختلفی و گوناگونی کاشت ناخن را  انجام می‌دهند؛ برخی فقط برای زیبایی و لذت از آن در دورهمی های ... ( کاشت ناخن پودری ژله ای و قالب طرح های خاص و جدید مونیکور ترمیم ناخن عوارض مقایسه بهترین همراه با عکس)
نکاتی در مورد کاشت ناخن که لازم است شما خانم ها در مورد آن بیشتر بدانید: کاشت ناخن برای خانم هایی که ناخن  یکدست ندارند بیشتر مورد... ( نکاتی در مورد کاشت ناخن که لازم است بدانیم)
ما همیشه سعی میکنیم ناخن های دست و پا مرتب و عالی باشد.البته همیشه کمترین زمان را برای تزیین ناخن ها صرف میکنیم.بسیاری از خانم ها فقط سعی می... ( چه رنگ لاکی برای پوست های روشن مناسب است؟)
شرکت آمریکایی ویکتوریا سکرت به تولید لباس زیر زنانه در جهان شناخته شده است علاوه بر این ویکتوریا سکرت محصولاتی مثل لاک ناخن,ریمیل ویکتوریا ,... ( لاک ناخن ویکتوریا سکرت)
ناخن پا یکی از مواردی است که اگر خانم های آنرا به خوبی تزئین کنند نشانه سلیقه و حس زیبایی شناسی آنها است .شاید بعضی از خانم ها به اشتباه فکر... ( چند مدل زیبای لاک پا و کاشت ناخن پا)
در سال جدید میلادی مدل های ناخن مصنوعی و کاشت ناخن  بسیار متنوع شده .بدلیل اینکه استفاده از ناخن مصنوعی بدودن دردسر و سریع و کم هزینه ا... ( عکس ناخن مصنوعی جدید)
امروزه دنیای فشن و مد به شدت مورد توجه دختران و خانم های قرار گرفته است.یکی از مواردی که باعث میشود خانم های به روز و به اصطلاح رو مد باشند ... ( کاشت ناخن ژله چگونه است؟)
کلمه Manicures به اعمالی گفته میشود که برای زیبا سازی دست ها انجام میشود و ریشه این کلمه لاتین است .کلمه manicure در لاتین به معنا... ( مانیکور پدیکور چیست؟)
اگر میخواهید ناخن های شما بسیار شیک و مد روز باشد و همچنین طبیعی بنظر برسد حتما مدل ناخن فرنچ یا فرانسوی را امتحان کنید.این سبک که چیزی کمتر... ( مدل ناخن مانیکور فرانسوی چیست؟)
همین الان که درحال تایپ این مقاله هستم 10 نور درخشان بصورت شگفت انگیزی در اتقاق نیمه تاریک من میدرخشند و در امتداد صفحه کلید بالا و پایین می... ( chrome nails یا کروم ناخن در کاشت ناخن)
وقتی صحبت از ناخن میشود بسیاری از خانم ها و دختران جوان بسیار ذوق زده میشوند .ست کردن ناخن با کیف مانتو یا حتی کفش خیلی بر جذابیت دختر خانم ... ( مدل های جدید ناخن مصنوعی ۲۰۱۹)
کاشت ناخن زیاد برای سلامتی ناخن مناسب نیست بدلیل اینکه سطح ناخن تقریبا از جنس مو است و عمدتا از پروتئین به نام کراتین ساخته شده است.بطور کلی... ( وقتی ناخن می کارید؟ چه کنید)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا