مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Apr/25

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست مقالات >
آموزش رنگ مو >
کراتین و پروتئین درمانی موها
کراتین و پروتئین درمانی موها
2020/11/29

آموزش کراتین و پروتئین درمانی موهای آسیب دیده به صورت کاملا تخصصی

چگونه موهای دکلره را ترمیم کنیم؟

من در مورد رنگ مو مشاوره و دانش حرفه ای ارائه می دهم. اصطلاحات ، شیمی و فرآیندهای رنگ آمیزی مو را با من کشف  کنید.

نحوه ترمیم موهای دکلره شده

دکلره کردن  یکی از موثرترین راه ها برای روشن شدن موها و تغییر کامل رنگ آنها است. همچنین تمایل شناخته شده ای برای آسیب رساندن به موها دارد که برای بسیاری از افراد منجر به شرایط فاجعه بار شده است.

داشتن موهایی که مانند کاه روشن و خشک به نظر می رسند مسلماً وضعیت ناراحت کننده ای است که می توانید در آن قرار بگیرید ، اما  برای از بین بردن آن عجله نکنید. روش های ساده و موثری برای نجات مو و مدل موی شما وجود دارد.

دکلره چگونه به مو آسیب می زند؟


دکلره و سایر روشن کننده های مو از طریق یک فرآیند شیمیایی به نام اکسیداسیون کار می کنند .


دکلره  با تغییر رنگدانه طبیعی ملانین در داخل مو عمل می کند، و ممکن است اکسیداسیون به پروتئینی به نام کراتین که در داخل ساقه مو وجود دارد نیز حمله کند. 
این شرایط بدی است زیرا کراتینه موهای شما را تشکیل می دهد ، به آنها ساختار و بافت می دهد ، به این معنی که هرگونه آسیب به راحتی منجر به از دست دادن قدرت و حالت موهای شمامی شود.

گرچه فقط خود کراتینه نیست که به شکل و فرم موهای شما مربوط می شود. نوعی پیوند به نام (پل دی سولفید) به راحتی بین اسیدهای آمینه سیستئین موجود در پروتئین کراتین ایجاد می شود و این امر باعث ایجاد مقاومت زیادی در مو می شود و همچنین تا حدودی مسئول بافت مو است. این اسید آمینه به ویژه در برابر اکسیداسیون آسیب پذیر است ، که باعث می شود پیوندها شکسته شوند ، که منجر به ضعف و از بین رفتن بافت مو می شود.


اما فقط خبرهای بد نیستند .
بعد از مدت زمانی این پیوندها به تدریج با گذشت زمان اصلاح می شوند و به همین دلیل است که به نظر می رسد اگر موها مدام تحت تاثیر مواد شیمیایی نباشند ، بهتر می شوند. افزایش سرعت و بهبود این روند برای ترمیم موهای دکلره شده و بازگرداندن آنها به حالت سلامت بسیار مهم است.

موهای دکلره شده می توانند در معرض خشکی و موخوره قرار بگیرند اما ترمیم به موقع آن می تواند مفید باشد و انها را سالم و زیبا کند.
موهای سفید شده می توانند در معرض خشکی و موخوره قرار بگیرند اما ترمیم به موقع آن می تواند ظاهر زیبایی داشته باشد.

چگونه بفهمیم موهایمان آسیب دیده اند؟

اگر به تازگی موهای خود را دکلره کرده اید بعد از اینکه آنها را شیستید در حالت خیس یک دسته باریک از آنها را بین دو انگشتان قرار داده و بکشید اگر مثل فنر یا کش کشیده شد بدانید که  این بدترین وضعیتی است که می تواند یک مو داشته باشد. ساختار آن تا حد  زیادی خراب شده است  موهایی از این دست پس از خشک شدن به نظر می رسد مانند کاه است و مشهودترین آسیب آن است.

آسیب کمتر  ممکن است به اندازه آن واضح نباشد ، اما باز هم عواقبی دارد که بر وضعیت موهای شما تأثیر می گذارد ، بنابراین مهم است که بتوانید علائم آسیب را برای پیدا کردن درمان موها تشخیص دهید ، قبل از اینکه به یک مشکل بزرگتر تبدیل شود. برخی از عمده ترین علائم صدمه دکلره به مو  عبارتند از:

۱_موخوره
۲_شکستگی
۳_خشکی و بی آبی
۴_احساس خشن روی سطح مو
۵_شکنندگی بیشتر مو هنگامی که خیس هستند
۶_از دست دادن قابلیت ارتجاعی
۷_از دست دادن بافت طبیعی مو

مقداری از هر یک از این مشکلات می تواند برای موهای  شما کاملاً طبیعی باشد. موخوره و خشکی به ویژه مشکلات رایجی است که بسیاری از مردم با آن روبرو هستند ، بنابراین این موارد لزوماً نگران کننده نیستند ، اما هر زمان که به دنبال استفاده از یک محصول روشن کننده مانند دکلره، شاهد افزایش این علائم آسیب به مو باشید ، این نشانه این است که ممکن است ساختار موهای شما ضعیف شده باشد.
از بین رفتن بافت طبیعی مو یا کاهش قابلیت ارتجاعی از مشخص ترین نشانه های آسیب ساختاری به موهای شما است. اگر موهایی مواج یا فر دارید که به نظر می رسد بعد از دکلره شدن بخش زیادی از حالت فر خود را از دست داده است ، این به دلیل آسیب دیدن پروتئین و شکستگی پیوندهای موجود در موهای شما است. به همین ترتیب ، موهای آسیب دیده از این طریق در هنگامی که خیس هستند احساس ضعیف تری می کنند و در صورت کشیدن یا قرار گرفتن در معرض فشارهای مکانیکی دیگر مانند خشک کردن با حوله با سرعت و حالت محکم ، احتمال ریزش موها بیشتر خواهد بود.


 موهای شما با هرگونه کار شیمیایی بعدی رویشان ، رو به زوال می رود و ممکن است به حدی برسد که هنگام شستشوی مواد دکلره یا رنگ ، آسیب به طور ناگهانی و غیرمنتظره ای شدید شود ، و به همین دلیل مهم است که آسیب به موقع درمان شود ، با این حال ، حتی اگر قبلاً آسیب شدید دیده اند ، می توانید موهای دکلره شده را ترمیم کرده و از کوتاه کردن آن جلوگیری کنید.

نحوه ترمیم موهای سفید شده

چگونه موهای آسیب دیده با دکلره را بازیابی کنیم؟


روش ترمیم موهای دکلره شده  در درجه اول به میزان آسیب دیدگی آن بستگی دارد ، زیرا این امر تعیین می کند که آیا شما می توانید با یک رژیم درمانی ملایم تر موفق شوید یا نیاز به چیزی قوی تر دارید. اگرچه در همه موارد ، درمان علت اصلی آسیب - شکسته شدن پیوندها و خراب شدن پروتئین مو را هدف قرار می دهد.

آسیب کم

آسیب کم و ناچیز  مقدار آسیبی است که در آن شکستگی قابل توجهی اتفاق نیفتاده باشد و موهای شما هنوز نسبتاً صاف باشد. موهایی مانند این از خشکی و وز بیشتری رنج می برند اما با ترکیبی از درمان های پروتئینی و نرم کننده و ماسک قابل کنترل هستند.


درمان های پروتئینی با اتصال کراتینه آسیب دیده با ترکیباتی مانند سرامید و آرژنین و همچنین کمک به بازیابی پیوندهای شکسته عمل می کنند. هر دوی این اقدامات قدرت و ساختار مو را بسیار بهبود می بخشد زیرا این امر مستقیماً نوع آسیب هایی را که دکلره ایجاد می کند درمان می کند. عوامل نرم کننده مو مانند  مرطوب کننده ها  ، مومیایی کردن یا سرم موها با کاهش خشکی ، وز شدن موها و صاف و براق شدن موها باعث می شوند که موها احساس و زیبایی بهتری پیدا کنند.

ترکیبی از هر دو نوع این محصولات برای تصحیح وضعیت موهای شما ضروری است ، اما درمان با پروتئین مهمترین محصول و در اولویت  است و باید هفته ای حداکثر سه بار استفاده شود ، به دنبال آن یک بار در هفته برای حفظ قدرت مو کافی می باشد.


در صورت بروز خشکی و وز ، باید با استفاده سریع از یک ماسک عمیق ، و به دنبال آن استفاده از نرم کننده یا سرم مو برای رفع مشکل اقدام شود. این احتمال وجود دارد که با بهبود موهای شما به دلیل درمان های پروتئینی ، نیاز به این نوع محصولات کاهش یابد ، اما شما باید از آنها به دفعات مورد نیاز برای محافظت از مو در برابر خشکی استفاده کنید و انها را به خوبی هیدراته و آبرسانی کنید.


موهای  به شدت آسیب دیده 

موهایی که به خاطره دکلره به شدت آسیب دیده اند نیز به درمان های پروتئینی پاسخ می دهند ، اما  ممکن است همیشه کافی نباشد. استفاده سریع از پروتئین معمولاً می تواند مو را از قطع شدن نجات دهد. اما بافت طبیعی و  نرم مو ، درخشش و استحکام مو  تا زمانی که رشد مجدد نکند دچار اختلال می شود .

در شرایطی از این قبیل ، شما باید از محصولات قوی تر مانند درمان های کراتینه یا ترمیم کننده پیوند مو استفاده کنید. 

از این محصولات می توان برای آسیب خفیف نیز استفاده کرد ، اما روند استفاده صحیح از آنها هم دشوارتر و هم زمانبرتر از درمان های ساده با پروتئین است . 
با این حال ، استفاده مناسب باعث ترمیم موهای دکلره شده می شود تا در بسیاری از موارد به حالت طبیعی نزدیک شود .

شما باید  چندین بار در هفته از درمان پروتئین استفاده کنید و این تکرار را باید قبل از کاهش هفته ای یکبار در هفته ، برای 2-3 هفته ادامه دهید. یک بازسازی کننده قوی مو  مانند Olaplex Hair Perfector نیز باید در اسرع وقت شروع شود ، یا در عوض باید از درمان کراتین استفاده کنید.


هر یک از این محصولات قسمت عمده ای از ترمیم مو را  انجام می دهند.


درمان های پروتئینی مانند Redken Extreme CAT به طور فعال آسیب موها را ترمیم می کند و موهای شما را با هر بار استفاده قوی تر و سالم تر می کند.


درمان های پروتئینی

 مهمترین ابزار برای  ترمیم مو ، درمان  پروتئینه است. نه تنها خیلی گران  نیستند ، بلکه استفاده از آن ها نیز آسان است و تنها به چند دقیقه وقت خارج از برنامه شما نیاز دارند.

می توان از محصولاتی مانند Redken Extreme CAT برای ترمیم موهای آسیب دیده استفاده کرد 
 پس از شامپو کردن موها  به مدت 5 دقیقه روی مو ماساژ دهید و با نرم کننده خوب  و یا ماسک مرطوب کننده موها را بشویید. این محصول  به معنای واقعی کلمه دارای تمام مواردی است که برای بهبود موهای شما و جلوگیری از شکستن یا شکاف آن در صورت آسیب خفیف یا متوسط ​​ضروری است.

اگر آسیب شدیدتری دارید ، اگرچه هنوز هم باید از یک درمان پروتئینی به عنوان یک اولویت سریع استفاده کنید ، اما در واقع پروتئین درمانی  کافی نخواهد بود . در این شرایط افزودن درمان کراتینه یا ترمیم کننده پیوند مو ضروری است.

درمانهای کراتینه یا کراتین درمانی مو

درمان های کراتین مو دو کاربرد عمده دارد: 
۱_صاف کردن مو 
۲_ترمیم مو

کارکرد این نوع محصولات برای هر دو هدف این است که پیوندهای مصنوعی ایجاد می کند که موها را  صاف می کند در حالی که این پیوندهای جدید جایگزین عملکرد پیوندهایی می شوند که قبلاً در اثر آسیب شکسته شده اند.

موهایی که به این روش درمان می شوند قوی ، عاری از موخوره و سالم به نظر می رسند ، از این رو به یکی از موثرترین محصولات برای ترمیم موهای دکلره شده  تبدیل می شوند . این بدان معنا نیست که محصولاتی از این دست بدون اشکال هستند .

_استفاده و کراتینه کردن  کمی مشکل است و باید توسط یک متخصص انجام شود.
_فر طبیعی موی شما در کراتینه از بین میرود.
_وقت گیر  و زمانبر است
_حدود شش ماه یا کمتر دوام دارد
این درمان طولانی مدت است اما دائمی نیست زیرا پیوندهای تشکیل شده با گذشت زمان با شستن مو به تدریج خراب می شوند. کسلنی که دوست ندارند فر طبیعی موهایشان را از دست بدهند بدانند که حتی در محصولات کراتینه که بیشتر درمانی هستند مقداری موهای شما را صاف خواهند کرد پس همیشه کمی صاف سازی وجود خواهد داشت ، بنابراین اگر این یک نقطه ضعف قابل توجه برای شما محسوب می شود ، پروتئین درمانی را انتخاب کنید. 
اگر از مبارزه با وز مو خسته شده اید و یا مجبورید موهای خود را با اتوی داغ صاف کنید ، این روش درمانی ایده آل برای شماست زیرا موهای شما را یکباره  صاف و ترمیم می کند.

با این حال ، استفاده از آن به آسانی و سرعت سایر روش های درمانی نیست .  کراتینه باید روی موهای مرطوب و تازه شامپو شده انجام  شود ، سپس موهایتان را خشک می کنید سشوار می کنید و به دنبال آن صافکاری دقیق با اتو  در دمای  230 درجه سانتیگراد (446 درجه فارنهایت) انجام می شود. پس از استفاده ، این محصول باید حدود دو روز  مو در حالت قرنطینه باشد یعنی خیس نشود و شسته نشود بعد از دو روز میتوانید موها را بشوئید .

بازسازی کننده های پیوندی مو مانند Olaplex وضعیت موهای آسیب دیده را بدون تأثیر بر بافت و حالت طبیعی آنها ، بازیابی می کنند.

بازسازی کنندگانی  مثل Olaplex دقیقاً همانطور که از نامش بر می آید با بازیابی پیوندهای  شکسته و حتی ساختن پیوندهای پروتئینی جدید عمل می کنند. برخلاف روش های درمانی کراتینه ، این محصول نسبتاً فوری نیست و برای موثر بودن به زمان نیاز دارد ، اما سرانجام اثر مشابهی در ترمیم موهای دکلره شده دارد و البته روی بافت موی طبیعی شما تأثیری نمی گذارد 

محصولاتی مانند
 No.3 Hair Perfector
 مشابه درمان با پروتئین استفاده می شوند ، اما محصول  باید مدت زمان بیشتری چیزی حدود 20 دقیقه روی مو باقی بماند. همچنین محصولات مشابهی وجود دارند که به گونه ای طراحی شده اند که قبل از استفاده از محصولات  شیمیایی مثل دکلره به مقدار مشخصی درون مواد دکلره یا رنگ ریخته میشوند و با آن مخلوط میشوند و باعث میشوند مقدار صدمه ای که رخ می دهد ، کاهش یابد .

محصولات آبرسان و نرم کننده و مراقبت های بعدی

 نرم کننده ها و ماسکها در واقع مو  را مرطوب می کنند و این باعث تسکین  بسیاری از مشکلاتی می شود که در خشکی و وز شدن موهای آسیب دیده مشاهده می کنید. آنها به طور فعال و موثر موها را ترمیم نمی کنند ، اما در عوض از روند ترمیم پیوند طبیعی و همچنین هر روش درمانی ترمیم که قبلاً استفاده می کنید پشتیبانی می کنند.


درمانهای آبرسان قوی ترین نوع درمان  در این گروه هستند و می توان از آنها برای  از بین بردن  خشکی استفاده کرد 
 به ویژه پس از  دکلره کردن بسیار مفید هستند. استفاده از محصولی مانند این نیز به اصلاح PH مو کمک می کند تا سریعتر به حالت عادی برسد.


سایر محصولات مانند نرم کننده ها مرطوب کننده ها ، درمان های آب رسان و سرم مو همه در مراقبت از مو جای خود را دارند و با مرطوب نگه داشتن و صاف نگه داشتن موهای شما ، از محافظت در برابر آسیب های محیطی مانند رطوبت و نور خورشید ، از تلاش های شما برای ترمیم پشتیبانی می کنند. موهایی که به طور مناسب مرطوب شده اند ، برای ترمیم درمان ها پذیرای بیشتری هستند.

در همه موارد ، هنگام ترمیم موهای دکلره شده خود و حتی پس از تعدیل یا قطع استفاده از درمان های پروتئینی و سایر عوامل ، باید از محصولات مراقبت مو مثل ماسک مو استفاده کنید. انجام این کار بخشی از مراقبت های بعدی برای هرگونه ترمیم  مو است و به شما کمک می کند تا موهای شما صاف و سالم به نظر برسد.

نام نویسنده : صبا شعبانی

آموزش آرایشگری

دکلره مو

رنگ مو

پروتئین درمانی

کراتین مو

درمان موهای آسیب دیده

نظرات کاربران
مقالات مرتبط
شاید تا چند سال پیش مو های کسی دو رنگ می شود وی  مورد تمسخر قرار می گرفت طیف رنگ مو ها یک رنگ بود و بیشتر بلوند پرکلاغی و یا شرابی را ش... ( انواع رنگ مو پاستیلی و کهکشانی خاص سال جدید عکس رنگ مو پاستیلی و عکس رنگ مو کهکشانی)
۱۰ رنگ موی بینظیر برای فصل پاییز و زمستان فصل پاییز الهام گر رنگهای بسیار متنوع گرم و زیباست  عکس های شگفت انگیز از رنگ موهای پاییزی ... ( ۱۰ رنگ مو خاص جدید در زمستان و پاییز ۲۰۲۱ کدامند؟)
آیشواریا رای Aishwarya Rai مطرح ترین چهره  زن در هند و بالیوود  تبلیغ رنگ مو  شرکت لورئال،L'Or&e... ( رنگ مو آیشواریا رای Aishwarya Rai بازیگر هندی همراه با فرمول و عکس)
در این مقاله به معرفی انواع رنگ مو , قبل و بعد از انجام رنگ مو بر روی موها  و همچنین نوع رنگ را برای شما توضیح خواهیم داد. در مقالات... ( قبل و بعد از رنگ کردن مو عکس نمونه کار قبل و بعد از رنگ کردن مو قبل و بعد از رنگ موی سر)
رنگ مو بازیگران هالیوودی یکی از بیشترین سرچ های گوگل می باشد این بازیگران , مدل ها , سلبریتی ها و خوانندگان همیشه الگویی مناسب برای افراد جا... ( رنگ مو بازیگران هالیوودی و سلبریتی ها به صورت کامل تخصصی آموزش رنگ مو همراه باعکس رنگ مو های جدید)
الکساندرا داداریو  Alexandra Daddario  بازیگر ,  مدل و یکی زیباترین بازیگران جهان در هر فیلمی حضور داشته مورد توجه ... ( رنگ مو الکساندرا داداریو Alexandra Daddario چگونه باید موهای خود را رنگ کنیم؟)
رنگ مو تمامی بازیگران ترکیه ای همراه با فرمول و آموزش رایگان  رنگ مو بازیگران ترکیه ای همچون  رنگ مو ادا اجه  , رنگ م... ( رنگ مو بازیگران ترکیه ای رنگ مو بازیگرای سریال های ترکیه ای همراه با فرمول و آموزش رایگان نحو رنگ کردن مو)
رنگ مو سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) مدل ترکیه ای چه رنگی است؟ سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) بازیگر , مدل و خواننده ترک... ( رنگ مو سرنای ساریکایا فرمول رنگ موی بازیگر ترکیه ای چگونه بدست می آید)
رنگ مو هیلی بالدوین همسر جاستین بیبر چه رنگی است؟ هیلی بالدوین قطعا نام او را شنیده اید دختری که ناگهان جاستین بیبر را عاشق خود کرد و سلن... ( رنگ مو هیلی بالدوین (بیبر) چه رنگی است و فرمول رنگ مو چگونه به دست می آید)
رنگ مو اویکو کارایل چه رنگی است فرمول رنگ مو اویکو کارایل اویکو کارایل در لیست زیباترین زنان ترکیه , محبوبترین زنان ترکیه ... ( رنگ مو اویکو کارایل و فرمول رنگ بازیگر ترکیه ای سریال ضربان قلب نقش ایلول اینستاگرام)
تیلور سویفت(تیلور سوئیفت) در لیست موفقترین زنان دنیا,زیباترین زنان دنیا , محبوبترین زنان اینستاگرام و هر آنچه که یک نفر بخواهد در این سن بدس... ( رنگ مو تیلور سویفت چه رنگی است فرمول رنگ مو تیلور سوئیفت)
امبر هرد یکی از زیباترین زن های حال حاضر در دنیا که الگوی بسیاری از طراحان مد و فشن و همچنین بانوان سرتاسر دنیا می باشد. طلاق امبر ه... ( رنگ مو امبر هرد چی رنگی است فرمول رنگ مو امبر هرد)
رنگ مو اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson چه رنگی است؟ اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson قطعا یکی از تاثیرگذارترین بازیگران حا... ( رنگ مو اسکارلت جوهانسون به صورت طبیعی و در فیلم ها)
رنگ مو آسلیهان گونر Aslıhan Güner بازیگر نقش ییلدیز در سریال ستاره های شمالی  این روز مورد توجه خانوم های طرفدار سریال ه... ( رنگ مو آسلیهان گونر بازیگر نقش ییلدیز در سریال ستاره شمالی)
رنگ مو کیتی پری چه رنگی است؟   رنگ مو خوانندگان زنی که در موزیک ویدیوها  به تماشای آن نشتیم شاید یکی از آن مواردی باشد که در... ( رنگ موهای کیتی پری چه رنگی هستند چگونه موهای خود را شبیه کیتی پری کنیم؟)
رنگ مو بازیگر فیلم و یا سریالی که به تماشای آن نشتیم شاید یکی از آن مواردی باشد که در لحظه دوست دارد مخاطب وخصوصا بانوان عزیز از دانستن آن ل... ( رنگ مو مارگو رابی چه رنگی است)
رنگ مو بازیگران هالیوودی شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در فیلم یا سریالی که در حال تماشای آن هستید ناگهان رنگ مو بازیگر نظر شما ر... ( رنگ مو تمامی بازیگران خارجی هالیوود جدید بلوند عسلی کرم طلایی مسی خرمایی کاراملی)
در واقع پوست های با تن گرم با موهایی با تن گرم بیشتر تطابق دارند و این موضوع در مورد کسانی که پوستی با تن سرد دارند نیز صادق است اما هدف این... ( انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست شما همراه با صبا شعبانی)
تا به امروز در دنیای هنر و زیبایی آرایشگران در سر تا سر دنیا انواع تکنیک های زیبایی و رنگ مو را به دنیا معرفی کرده اند و انصافا بسیار زیبا و... ( آموزش رنگ کردن مو و آشنایی با انواع مدل های رنگ مو)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا