مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Apr/24

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست مقالات >
آموزش رنگ مو >
کم رنگ شدن رنگ موها
کم رنگ شدن رنگ موها
2020/11/30

چگونه از کم رنگ شدن رنگ موها جلوگیری کنیم؟

کمرنگ شدن رنگ مو یک مسئله تأسف آور است که حتی با استفاده از یک رنگ دائمی نیز رخ می دهد. هنگامی که رنگ مو شروع به محو شدن میکند ، سایه ای که زمانی زیبا و درخشان بود ، می تواند  بی روح و کدر شود. اما راه حل چیست؟
 با یک روتوش سریع می توان این مشکل را حل کرد و رنگ را مثل قبل تازه و درخشان کرد.

چرا رنگ مو محو می شود؟


رنگ مو حتی اگر از رنگ دائمی استفاده کرده باشید کمرنگ می شود و این فقط واقعیتی است که هنگام رنگ آمیزی مو باید انتظار آن را داشت.
 و در نهایت نتیجه چند عامل مختلف است ، از جمله:

۱_نحوه استفاده از رنگ 
۲_ وضعیت موهای شما.

۳_هر چند وقت یکبار موهای خود را می شوید و از چه شامپویی استفاده می کنید.
۴_روش هایی که به موهای خود حالت می دهید و ابزارهایی که برای آن استفاده می کنید.
۵_قرار گرفتن در معرض نور خورشید و رطوبت.

درک اینکه هر یک از این عوامل در کمرنگ شدن چقدر تاثیر دارند و باعث کم رنگ شدن رنگ مو می شوند ، نه تنها برای کاهش محو شدن مهم است ، بلکه حتی به شما کمک می کند موهای خود را به گونه ای رنگ کنید که باعث ماندگاری بیشتر رنگ شود.

چگونه موها را بدرستی رنگ کنیم؟


نحوه استفاده از رنگ برای كاهش روند محو شدن رنگ مو كاملاً مهم است .

رنگ دائمی به دلیل اثر شیمیایی اکسیدان بر روی مولکولهای رنگ باعث میشود که ملکولهای رنگ براحتی وارد ساقه مو شوند. اما بزرگی این ملکلهای رنگی آنقدر زیاد است که با چند بار شستشو و عوامل مخیطی دیگر مقداری از آنها از درون ساقه مو خارج میشوند. ا

دانستن اینکه چگونه کار می کند ، می تواند به شما درک خوبی از دلیل محو شدن رنگ بدهد. برای مثال:

_اجازه ندهید که رنگ بیش از زمان خواسته شده روی مو بماند 
_از اکسیدان با ولوم کم حجم استفاده کنید و مقدار مشخص شده

(مدت زمان برای اکسیدان )

رنگ برای به دست آوردن ماندگاری باید مدت زمان کافی روی مو بماند  و این مستقیماً بر میزان محو شدن رنگ بعد از مدت زمانی مشخص  و شسته شدن رنگ تأثیر می گذارد.


در حالت ایده آل ، تقریباً همیشه انتخاب صحیح این است که اجازه دهید رنگ برای حداکثر زمانی بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه مکث داشته باشد . در حو اگر فکر میکنید که موهای شما خیلی زود رنگ میگیر با شستن زودهنگام آن باعث میشود رنگ زودتر هم از روی مو پاک شود  ، پس خیلی زود شستن مو منجر به رنگی می شود که مدت زمان زیادی روی مو نمی ماند و این باعث می شود که مجبور شوید بیشتر هزینه کنید و وقت و زمان بیشتری را صرف اصلاح رنگ مویتان کنید.

(اکسیدان و حجم آنها)
اکسیدان در واقع  پراکسید هیدروژن است و  مسئول دو فرآیند در رنگ دائمی است:

۱_روشن کردن
۲_فعال کردن مولکولهای داخل تیوپ رنگ

هرچه اکسیدان قویتر باشد ، رنگدانه طبیعی بیشتری در مو نیز از بین می رود ، اما همانطور که از نام آن پیداست ، اهمیت آن در روند محو شدن بیشتر است. به همین دلیل است که از اکسیدانهای با حجم بیشتر  به طور منظم روی موهای مقاوم یا موهای سفید استفاده می شود زیرا منجر به نفوذ بیشتر رنگ در داخل ساقه مو می شود ، که همین امر منجر به عمق رنگ بیشتر و کم کردن احتمال از بین رفتن سریع رنگ می شود.
 در  حالت ایده آل ، در صورتی که بخواهید موها را تیره کنید باید از حداقل اکسیدان 10 ولوم  در رنگ دائمی استفاده کنید  ، اما  در بیشتر موارد اکسیدان 20 ولوم بهتر است. برای سایه هایی که روشن تر از رنگ موی طبیعی شما هستند، از اکسیدان 20 ولووم برای حداکثر 2 سطح لیفت ، 30 ولوم برای حداکثر 3 سطح و 40 ولووم برای 4 سطح بالابر به عنوان یک راهنما استفاده کنید اما به دستورالعمل های داخل جعبه نیز مراجعه کنید.

در یک رنگ جعبه ، معمولا اکسیدان  قبلاً در یک بطری اپلیکاتور گنجانده شده است و شما نمی دانید که چه ولومی و چند درصد است   اما  برای اکثر سایه رنگها از  20 ولوم یا همان ۶ درصد برای تیره تر کردن  10 ولوم یا همان ۳ درصد  و سایه های بلوند ۳۰ ولوم یا همان ۹ درصد استفاده میشود.

به جای استفاده از رنگ جعبه ای از رنگ سالنی استفاده کنید . از هر لحاظ بهتر است زیرا رنگهای جعبه ای به دلیل کم رنگ شدن رنگ بعد از مدتی بدنام هستند - این بخشی از مدل کسب و کار آنهاست که شما را مجبور می کند محصولات آنها را بیشتر بخرید!

شستشو مو
بزرگترین عاملی که در تشدید یا کاهش محو شدن رنگ مو نقش دارد ، نحوه شستن موهای خود پس از رنگ آمیزی است. این شامل نوع شامپوی شما ، نحوه استفاده از شامپو و تعداد دفعات شستن موهای شما می باشد.

انتخاب شامپو
شامپو برای تمیز کردن موهای شما بسیار عالی است زیرا باعث امولسیون شدن روغن ها و سایر مواد معدنی دیگر می شود که توسط آب  انجام می شود. متأسفانه ، این در مورد رنگ مو نیز موثر است و شامپو باعث می شود که هر بار که موهای خود را می شوید کمی از رنگ  شما شسته شود.

بخشی از این مشکل به کاربرد رنگ شما برمی گردد زیرا شامپو در حال شستشوی مولکول های رنگی است که به درستی در داخل مو قرار نگرفته اند و در عوض قسمت خارجی مو را لک کرده اند.  مقداری از رنگ دائمی با گذشت زمان کمی از بین می رود و از روی موها نیز شسته می شود.

انواع شامپوهایی که به احتمال زیاد باعث کمرنگ شدن رنگ مو می شوند عبارتند از:

۱_شامپوهای روشن کننده
۲_شامپوهای چیلیتینگ (شامپوهایی که قدرت نفوذ بیشتری داخل مو را دارند و انواع املاح معدنی و فلزات مربوط به آب سخت را از بین میبرد)
۳_شامپو ضد شوره و برخی از انواع دیگر محصولات دارویی
۴_شامپویی که برای موهای چرب طراحی شده است

به این دلیل است که همه این شامپوها موها را بسیار  تمیز می کنند. آنها برای از بین بردن روغن ، املاح و رسوبات روی مو طراحی شده اند اما این بدان معنی است که بهمان اندازه نیز بر رنگ موهای جدید شما تاثیر دارند.

در صورت امکان ، باید از این نوع شامپوها اجتناب کنید و در عوض از شامپویی استفاده کنید که برای موهای رنگ شده یا با عمل پاک کنندگی ملایم تری طراحی شده باشد ، مگر اینکه موهای شما نوع چرب تری داشته باشد و واقعاً به قدرت اضافی برای تمیز کردن مو نیاز داشته باشد. برای برخی از سایه ها مانند بلوند یا قرمز ، ممکن است بتوانید یک شامپو مقوی یا رنگ شاداب متناسب با سایه رنگ خود تهیه کنید و با افزودن رنگدانه به موهای خود در هر شستشو ، محو شدن را کاهش دهید. یعنی از شامپو رنگ استفاده کنید.

چگونه بهترین شامپو را انتخاب کنیم؟


برای کسب راهنمایی بیشتر در مورد نحوه انتخاب شامپوی مناسب برای کاهش محو شدن رنگ و در عین حال سازگاری با سایر نیازهای مو  ، به مقاله من در اینجا مراجعه کنید.

هر چند وقت یکبار موهای خود را می شوید؟
همینطور نوع شامپویی که استفاده می کنید ، دفعات شستن موهای شما تأثیر مستقیمی بر سرعت محو شدن رنگ شما دارد.

به سختی کسی هر روز نیاز به شستن مو دارد ، اما این اتفاق مکرر رخ می دهد و منجر به از بین رفتن بیشتر رنگ و خشکی مو می شود. یک نکته ساده این است که اگر موهای شما از خشکی رنج می برد از شستن موها به صورت روزانه دوری کنید

بدیهی است که اگر موهای شما به طور طبیعی بسیار چرب است یا به دلیل کار یا ورزش در انجام بسیاری از فعالیت های بدنی که منجر به عرق کردن میشود  ،   باید از این توصیه صرف نظر کنید. در این شرایط مهم است که مرتباً موها را بشویید تا موهایتان تمیز و زیبا به نظر برسند و فقط باید بپذیرید که کم رنگ شدن رتگ مو نیز افزایش می یابد.

خوشبختانه هنوز روش های دیگری برای کاهش محو شدن رنگ مو وجود دارد که می توانید استفاده کنید.

سشوار و اتو مو
 استفاده از ابزارهای آرایش مو مانند سشوار ، صاف کننده ها و اتو و بابلیس فر ، یکی دیگر از فاکتورهای مهم در سرعت کمرنگ شدن رنگ مو است. در این شرایط ، ابزارهای حرارتی از این دست می تواند با گذشت زمان مولکول های رنگ را از بین ببرد و باعث شود آنها با سرعت بیشتری از موهای شما پاک شوند.

این بدان معنی نیست که شما نباید از سشوار و یا اتو مو و یا دستگاه فر کردن مو استفاده نکنید  ، اما  اگر ترجیح می دهید از این ابزار به طور منظم استفاده کنید ، یکی از بهترین راه ها برای کاهش تأثیر آن بر رنگ مو این است که همیشه قبل از استفاده از آنها ، از سرم محافظ گرما یا اسپری استفاده کنید و این نه تنها به کاهش محو شدن رنگ مو کمک میکند بلکه از آسیب رساندن به مو هم جلوگیری میکند. 

نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که موهایی که به طور مناسب هیدراته شده اند کمتر در معرض کمرنگ شدن یا آسیب دیدن در اثر گرما و سایر عوامل قرار دارند ، به این معنی که اگر از خشکی مو رنج می برید ، باید قبل از صاف کردن و سشوار کردن ، محصولاتی مانند نرم کننده های مرطوب یا سرم را امتحان کنید. 
 در بسیاری از موارد افراد  از اتو مو و یا دستگاه فر خود  در حداکثر دمای آن  استفاده می کنند و این می تواند بسیار آسیب زننده باشد.

مگر اینکه موهای بسیار ضخیم  و قوی داشته باشید ،  دمای بالای دستگاه اتو که معمولا ۲۳۰ درجه سانتیگراد است برای اتو کردن مو مناسب نیست مگر اینکه برای کراتینه تراپی از این درجه حرارت اتو استفاده کنید.

نور خورشید و رطوبت

عوامل محیطی یکی دیگر از موارد موثر در محو شدن تدریجی رنگ مو است زیرا تابش اشعه ماورا بنفش خورشید اثر سفید کننده بر رنگ مو دارد. در این حالت ، با تغییر شیمیایی رنگدانه طبیعی و رنگدانه های مصنوعی رنگ ، نور خورشید مستقیماً باعث کمرنگ شدن آن می شود.
درست مانند این که  با استفاده از ضد آفتاب از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کنید ، برخی از شامپوها و محصولات مو حاوی فیلترهای UV برای کاهش اثر مخرب خورشید بر روی موهای شما وجود دارد و اگر اغلب در فضای باز و برای مدت طولانی در خارج از منزل هستید باید به دنبال محصولاتی از این دست باشید. 

آب استخر و ساحل

آب حاوی نمک یا کلر نیز تأثیر بسزایی بر روی
 موهای شما دارد. نمک موجود در آب وقتی در سطح مو میماند وقتی در حال خشک شدن است  با از بین بردن رطوبت از مو و مولکول های رنگی آن ، کمرنگ شدن رنگ مو را افزایش می یابد ، در حالی که کلر موجود در آب استخر دارای اثر سفید کننده است که به طور مستقیم رنگ مو را بسیار  روشن می کند. رسوبات معدنی همچنین می توانند با ایجاد یک رنگ مایل به برنز یا مایل به سبز به موهای شما ، به مرور زمان رنگ موی شما را تغییر دهند.
بهتر است در صورت امکان از قرار گرفتن در معرض هرکدام از این دو نوع آب خودداری کنید ، اما اگر نمی توانید از آن اجتناب کنید ، حتماً از یک شامپوی کیلیت خوب استفاده کنید و یک نرم کننده مناسب و یا موها را مرتب درمان و تقویت  کنید. 
اگرچه یک شامپوی کیلیت به طور معمول محو شدن رنگ مو را افزایش می دهد ، اما در این شرایط فوایدی که در از بین بردن نمک ، کلر و مواد معدنی از مو ایجاد می کند ، در مقایسه با کمرنگ کردن رنگ مو مهمتر است 


رطوبت
   اگر از کمرنگ شدن رنگ مو رنج می برید ، کمبود رطوبت مو   یکی دیگر از موارد مهم است. تعادل رطوبت برای وضعیت موها و برای حفظ مدت طولانی رنگ بسیار مهم است.

هر چیزی که این تعادل را بر هم بزند ، می تواند منجر به افزایش محو شدن رنگ شود و این بدان معناست که اگر در معرض رطوبت  کم قرار دارید ، باید از یک محصول محافظت در برابر عدم تعادل رطوبت مانند سرم مو استفاده کنید.
*طراوت رنگ مو *
اتخاذ تدابیر برای کاهش محو شدن رنگ مو شما هرگز دیر نیست ، اما اگر در حال حاضر رنگ پریدگی موی قابل توجهی دارید ، بهترین راه برای مقابله با این مسئله تازه کردن رنگ مو است. این کار را می توان به چند روش انجام داد ، از جمله:


_شامپو شاداب کننده رنگ
_رنگ دائمی یا نیمه دائمی
_شستشوی رنگی
_روتوش رنگ

شامپو شاداب کننده رنگ
این نوع شامپوها طوری  طراحی شده اند تا با هر بار شستشو ، رنگ مو را دوباره به موهای شما اضافه کنند تا کمرنگ شدن آن به تأخیر بیفتد یا برعکس شود. اگر موهای بلوند دارید ، به احتمال زیاد با محصولاتی از این دست آشنایی دارید زیرا شامپوهای مقوی نیز در این گروه قرار می گیرند ، اما شامپوهای تازه کننده رنگ بسیار گسترده تر از آن هستند و محصولاتی وجود دارند که برای موهای قهوه ای ، قرمز یا حتی شرابی استفاده می شوند.

محصولات رنگدانه عمیق نه تنها محو شدن رنگ مو را کند می کنند بلکه در موهای روشن آن را معکوس می کنند ، اما این به رنگ مو و شامپوی شما بستگی دارد. خط نوا فیوژن De Lorenzo نمونه خوبی از یک محصول با کیفیت است که دارای سایه های مختلفی است.

رنگ دائمی یا نیمه دائمی


رنگ نیمه دائمی برای موها هیچ آسیبی ندارد ، در حالی که  دائمی فقط کمی آسیب می زند اما ماندگاری آن بسیار بیشتر است. از هر یک از محصولات می توانید برای تازه سازی رنگ مو  استفاده کنید.


برای این منظور می خواهید از سایه ای استفاده کنید که نزدیک به رنگ موی شما باشد و این رنگ ها می توانند به شما کمک کنند تا بین استفاده از رنگ دائمی موهای شما طولانی تر به نظر برسد بدون اینکه صدمه دیگری وارد شود.

شستشوی رنگی
شستشوی رنگ نوعی ترفند قدیمی است که در آن شما می توانید کمی رنگ را با شامپو به تنهایی یا با اکسیدان ۳ درصد مخلوط کنید و از این روش برای شستن موهای خود استفاده کنید. این می تواند به طور منظم در بین شستشوی های شما استفاده شود تا از کمرنگ شدن رنگ مو یا حتی جلوگیری از آن جلوگیری کند ، اما در شادابی رنگ از دست رفته نیز بسیار خوب است.

مانند گزینه قبلی ، آسیب بسیار خفیف است اما ممکن است کمی موهای شما را خشک کند بنابراین باید از یک نرم کننده خوب استفاده شود.


روتوش  رنگ مو 


باین قویترین روش برای جلوگیری از محو شدن رنگ مو است ،  پتانسیل بیشتری برای آسیب رساندن به مو دارد اما هنوز هم کمتر از یک رنگ کامل آسیب وارد میکند  زیرا مدت طولانی روی مو نمیماند.

در حالت ایده آل ، وقتی که رشد مجدد ریشه دارید ، باید روتوش انجام شود. ابتدا با استفاده از رنگ دائمی فقط  ریشه های خود را رنگ كنید ، سپس مقداری رنگ تازه را مخلوط كرده و آن را در 10 دقیقه آخر به بقیه موها بزنید و بشویید.

این محتوا از نظر دانش نویسنده دقیق و درست است و به معنای جایگزینی مشاوره رسمی و شخصی از یک متخصص واجد شرایط نیست.

نام نویسنده : صبا شعبانی

رنگ مو بلوند

رنگ مو روشن

رنگ مو تیره

انتخاب رنگ مو

رنگ مو

کم رنگ شدن رنگ مو

خدمات ارایشگری در منزل

نظرات کاربران
مقالات مرتبط
شاید تا چند سال پیش مو های کسی دو رنگ می شود وی  مورد تمسخر قرار می گرفت طیف رنگ مو ها یک رنگ بود و بیشتر بلوند پرکلاغی و یا شرابی را ش... ( انواع رنگ مو پاستیلی و کهکشانی خاص سال جدید عکس رنگ مو پاستیلی و عکس رنگ مو کهکشانی)
۱۰ رنگ موی بینظیر برای فصل پاییز و زمستان فصل پاییز الهام گر رنگهای بسیار متنوع گرم و زیباست  عکس های شگفت انگیز از رنگ موهای پاییزی ... ( ۱۰ رنگ مو خاص جدید در زمستان و پاییز ۲۰۲۱ کدامند؟)
آیشواریا رای Aishwarya Rai مطرح ترین چهره  زن در هند و بالیوود  تبلیغ رنگ مو  شرکت لورئال،L'Or&e... ( رنگ مو آیشواریا رای Aishwarya Rai بازیگر هندی همراه با فرمول و عکس)
در این مقاله به معرفی انواع رنگ مو , قبل و بعد از انجام رنگ مو بر روی موها  و همچنین نوع رنگ را برای شما توضیح خواهیم داد. در مقالات... ( قبل و بعد از رنگ کردن مو عکس نمونه کار قبل و بعد از رنگ کردن مو قبل و بعد از رنگ موی سر)
رنگ مو بازیگران هالیوودی یکی از بیشترین سرچ های گوگل می باشد این بازیگران , مدل ها , سلبریتی ها و خوانندگان همیشه الگویی مناسب برای افراد جا... ( رنگ مو بازیگران هالیوودی و سلبریتی ها به صورت کامل تخصصی آموزش رنگ مو همراه باعکس رنگ مو های جدید)
الکساندرا داداریو  Alexandra Daddario  بازیگر ,  مدل و یکی زیباترین بازیگران جهان در هر فیلمی حضور داشته مورد توجه ... ( رنگ مو الکساندرا داداریو Alexandra Daddario چگونه باید موهای خود را رنگ کنیم؟)
رنگ مو تمامی بازیگران ترکیه ای همراه با فرمول و آموزش رایگان  رنگ مو بازیگران ترکیه ای همچون  رنگ مو ادا اجه  , رنگ م... ( رنگ مو بازیگران ترکیه ای رنگ مو بازیگرای سریال های ترکیه ای همراه با فرمول و آموزش رایگان نحو رنگ کردن مو)
رنگ مو سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) مدل ترکیه ای چه رنگی است؟ سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) بازیگر , مدل و خواننده ترک... ( رنگ مو سرنای ساریکایا فرمول رنگ موی بازیگر ترکیه ای چگونه بدست می آید)
رنگ مو هیلی بالدوین همسر جاستین بیبر چه رنگی است؟ هیلی بالدوین قطعا نام او را شنیده اید دختری که ناگهان جاستین بیبر را عاشق خود کرد و سلن... ( رنگ مو هیلی بالدوین (بیبر) چه رنگی است و فرمول رنگ مو چگونه به دست می آید)
رنگ مو اویکو کارایل چه رنگی است فرمول رنگ مو اویکو کارایل اویکو کارایل در لیست زیباترین زنان ترکیه , محبوبترین زنان ترکیه ... ( رنگ مو اویکو کارایل و فرمول رنگ بازیگر ترکیه ای سریال ضربان قلب نقش ایلول اینستاگرام)
تیلور سویفت(تیلور سوئیفت) در لیست موفقترین زنان دنیا,زیباترین زنان دنیا , محبوبترین زنان اینستاگرام و هر آنچه که یک نفر بخواهد در این سن بدس... ( رنگ مو تیلور سویفت چه رنگی است فرمول رنگ مو تیلور سوئیفت)
امبر هرد یکی از زیباترین زن های حال حاضر در دنیا که الگوی بسیاری از طراحان مد و فشن و همچنین بانوان سرتاسر دنیا می باشد. طلاق امبر ه... ( رنگ مو امبر هرد چی رنگی است فرمول رنگ مو امبر هرد)
رنگ مو اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson چه رنگی است؟ اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson قطعا یکی از تاثیرگذارترین بازیگران حا... ( رنگ مو اسکارلت جوهانسون به صورت طبیعی و در فیلم ها)
رنگ مو آسلیهان گونر Aslıhan Güner بازیگر نقش ییلدیز در سریال ستاره های شمالی  این روز مورد توجه خانوم های طرفدار سریال ه... ( رنگ مو آسلیهان گونر بازیگر نقش ییلدیز در سریال ستاره شمالی)
رنگ مو کیتی پری چه رنگی است؟   رنگ مو خوانندگان زنی که در موزیک ویدیوها  به تماشای آن نشتیم شاید یکی از آن مواردی باشد که در... ( رنگ موهای کیتی پری چه رنگی هستند چگونه موهای خود را شبیه کیتی پری کنیم؟)
رنگ مو بازیگر فیلم و یا سریالی که به تماشای آن نشتیم شاید یکی از آن مواردی باشد که در لحظه دوست دارد مخاطب وخصوصا بانوان عزیز از دانستن آن ل... ( رنگ مو مارگو رابی چه رنگی است)
رنگ مو بازیگران هالیوودی شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در فیلم یا سریالی که در حال تماشای آن هستید ناگهان رنگ مو بازیگر نظر شما ر... ( رنگ مو تمامی بازیگران خارجی هالیوود جدید بلوند عسلی کرم طلایی مسی خرمایی کاراملی)
در واقع پوست های با تن گرم با موهایی با تن گرم بیشتر تطابق دارند و این موضوع در مورد کسانی که پوستی با تن سرد دارند نیز صادق است اما هدف این... ( انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست شما همراه با صبا شعبانی)
تا به امروز در دنیای هنر و زیبایی آرایشگران در سر تا سر دنیا انواع تکنیک های زیبایی و رنگ مو را به دنیا معرفی کرده اند و انصافا بسیار زیبا و... ( آموزش رنگ کردن مو و آشنایی با انواع مدل های رنگ مو)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا