مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Apr/19

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست مقالات >
آموزش رنگ مو >
رنگ مو آمبره
رنگ مو آمبره
2020/04/10

آموزش تصویری قدم به قدم رنگ مو آمبره در منزل

آمبره در واقع یک هنر رنگ آمیزی مو است.

کلمه آمبره یک کلمه فرانسوی به معنی سایه است. در دنیای رنگ مو این روش یکی از روشهای بسیار موثر برای داشتن رنگ مو بادوام تر شناخته شده است که به طور معمول از تنالیته تیره و سنگین از بالا شروع شده و به تنالیته روشن و سبک در انتهای مو ختم میشود.اغلب قسمت تیره تر که قسمت ریشه مو است سایه طبیعی رنگ موی اصلی خودتان را دارد و فقط بخش پایینی مو است که روشن تر رنگ میشود. انجام این تکنیک زیبا لازم است قسمت پایینی موهایتان را بیلیچ و یا دکلره شود و پایه بالایی داشته باشد. 

برای شروع : قسمت ۱ از ۳

۱: رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید در انتخاب رنگ دلخواه دقت کنید چون انتخاب شما باید رنگی باشد که با رنگ طبیعی موهایتان همخوانی داشته باشد گزینه های معمول سایه های قهوه ای سایه هایی از رنگهای با تنالیته قرمز و یا سایه های بلوند نسبتا روشن است.

۲ : نوع تکنیک آمبره وجود دارد.

۱. آمبره کلاسیک

۲.آمبره معکوس 

در آمبره کلاسیک در قسمت انتهایی موهای خود نسبت به ریشه و قسمت بالایی مو رنگهای روشن تر و بلوند تری را خواهید داشت اما در آمبره معکوس که به آن سامبره هم میگویند در قسمت ریشه موها روشنتر و در قسمت انتهایی و پایین مو رنگهای تیره تر خواهیم داشت

سعی کنید طوری رنگها را انتخاب کنید که اختلاف بین دو سایه در ریشه و ساقه در حدود ۲ تا ۳ پایه باشد .

هر چقدر تضاد دو سایه روی موهایتان ظریف تر و کمتر باشد شکل زیباتری به موهایتان میدهد. و البته پیشنهاد من این است که بدنبال رنگهایی باشید که نیاز به پایه بالایی ندارند تا موهایتان کمتر دچار آسیب و خشکی شود.

۲:  تصمیم بگیرید که در کدام قسمت افقی مو میخواهید مرز سایه تیره و روشن را داشته باشید.

بهنام اندازه که رنگ انتخابی مهم است انتخاب مرز بین سایه تیره و روشن روی قد مو نیز مهم میباشد.

تکنیک آمبره بیشتر مناسب افرادیست که موهای بلند دارند زیرا باعث میشود اینطور بنظر بیاید که موهایتان رشد ریشه داشته و شما اهمیتی به رنگ کردن و مرتب کردن آنها نمیدهید اما بطور کلی بهترین مرز بین تیرگی و روشنی در تکنیک آمبره مرز مو تا زیر چانه است یعنی قسمت تیره مو تا زیر چانه و قسمت انتهایی که از زیر چانه شروع و تا انتهای قد مو ادامه دارد را رنگ روشن تر بکنید.

۳- قبل از شروع کار موهای خود را خوب شانه کنید.

موهایتان را با یک برس نرم خوب شانه کنید تا در هنگام انجام دکلره کردن موهایتان گره نداشته باشد و در هم نباشد و براحتی بتوانید آنرا تقسیم بندی کنید‌

۴:  لباس مخصوص رنگ بپوشید.

معمولا روپوشهای یکبار مصرف برای اینکار در بازار موجود است اما شما میتوانید از یک تیشرت کهنه هم استفاده کنید که اگر رنگ یا دکلره به آن خورد مساله ای نباشد.

۵: از دستکش یکبار مصرف مخصوص رنگ استفاده کنید.

برای شروع کار دستکش لاتکس بپوشید و به یاد داشته باشید که اینکار بخاطر جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست دستهایتان بسیار مهم است زیرا مواد رنگی و دکلره میتواند باعث تحریک پوست و سوزاندن آن و بتبع آن بیماریهای خطرناک پوستی شود.

 قسمت ۲ از ۳ 

۱- بیلیچ کردن و یا دکلره کردن و یا سفید کردن مو

مواد دکلره خود را آماده کنید .اکسیدانهای موجود در ۴ مدل ۳ درصد ۶ درصد ۹ درصد و ۱۲ درصد در بازار موجود است. برای انجام دکلره از اکسیدان ۹ درصد استفاده کنید اما اگر حرفه ای نیستید امن ترین و بهترین کار برای انجام دکلره استفاده از اکسیدان ۶ درصد است. ۲ پیمانه پودر دکلره را با اکسیدان ۹ درصد ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید مقدار اکسیدان باید انقدر باشد که ماده ای خامه مانند که نه خیلی شل و آبکی و نه خیلی سفت و خشک باشد.

حتما محلی را که برای انجام کار در نظر دارید طوری باشد که تهویه هوا داشته باشد یا کنار پنجره باز تا در هنگام انجام کار و ترکیب مواد گاز مواد شما را اذیت نکند .

 ۲: موها را به طور عمودی به دو قسمت از پشت سر تقسیم کنید ,  سپس هر دو نیمه را مجددا به قسمتهای مساوی با قطر دلخواه که نه خیلی ضخیم باشد و نه خیلی نازک تقسیم کنید (البته قطر هر کدام از تقسیمها بستگی به پرپشتی یا کم پشتی موهایتان دارد) و در نهایت هر قسمت را از با کش مخصوص بافت مو و یا کلیپس مخصوص مش که فلزی نباشد و پلاستیکی است از یکدیگر جدا نگه دارید. 

۳: از یک برس و یا قلموی مخصوص دکلره استفاده کنید موهای قلمو برای انجام کار دکلره نباید خیلی نرم و نه خیلی خشک و سفت باشد. 

۴:  از قسمت انتهایی هر یک از تکه های مو که به آنها کش بسته اید شروع به مواد زدن بکنید تا مرز زیر چانه .

برای انجام کار سرعت مناسب داشته باشید نه خیلی سریع و با عجله که قسمتهایی از مو مواد نخورده باقی بماند و باعث به اصلاح لک روی موهایتان بشود و نه خیلی آهسته که فاصله ی زمان باز شدن قسمت اول تا قسمت انتهایی خیلی زیاد باشد. سعی کنید تمام قسمتهای انتهای مو کاملا به مواد آغشته شوند(مشابه تصویر)

بعد از انجام تمام قسمتها مرتب موهای خود را چک کنید و مطمئن شوید جایی باقی نمانده است. مهمترین قسمت این مرحله این است که مرز بین قسمت تیره و روشن یک خط صاف نباشد بلکه fade شود یعنی سایه بیفتد برای انجام اینکار قلموی خود را به صورت عمودی خطوط کوتاه و نازک مواد را در مرز بین دو رنگ بکشید جایی که تیرگی تمام و روشنی شروع میشود.

۵: بین ۱۰ تا ۴۵ دقیقه بگذارید مواد روی موهایتان بماند و بعد شروع کنید به چک کردن هر لایه ب طور جداگانه نحوه چک کردن به این شکل است که یک قسمت انتهایی مو را بین دو دست خود نگه دارید مواد را از رویش پاک کنید و دو قسمت را از دو طرف بکشید اگر مو کش نیامد و محکم بود باز زمان بدهید اما اگر حالت کشسانی داشت یعنی موی شما در حال از دست دادن آب کورتکس است و خشک میشود و میپوسد اگر اینگونه بود آن لایه را با آب سرد بشویید و منتظر باشید تا لایه های بعدی نیز به پایه لایه اولی برسد تا رنگ مویی یکدست داشته باشید.

۶:  بعد از اینکه تمام قسمتها به پایه دلخواه رسید البته با حفظ سلامت مو  موها را کاملا با آب ولرم و شامپو بدون سولفات به خوبی بشویید در این مرحله از نرم کننده استفاده نکنید در هنگام آبکشی دقت کنید که هیچ گونه مواد دکلره روی موهایتان باقی نمانده باشد

 قسمت ۳ از ۳

۱: آب موهای خود را با یک حوله تمیز خوب بگیرید و مطمئن شوید که کاملا خشک شود برای اینکار حدالامکان سعی کنید از سشوار استفاده نکنید و یک یا دو ساعت زمان بدهید تا موهایتاتدر هوای آزاد خشک شود.

۲:  با حوصله و دقت دوباره موهای خود را به حالت قبلی تقسیم بندی کنید با کش ریز مخصوص بافت مو آنها را از یکدیگر جدا کنید 

۳: دستکش بپوشید بیاد داشته باشید که هنگام دکلره کردن و یا رنگ کردن موها حتما از دستکش برای محافظت پوست دست خود استفاده کنید.

۴: رنگ مورد نظر خود را نسبت به پایه ای که موهایتان

دارد انتخاب کرده و آنرا با اکسیدان ۶ درصد مخلوط کنید و مقدار کمی هم آب اضافه کنید که رقیق تر شود.

۵: با یک برس تمیز شروع به رنگ کردن قسمتهای دکلره شده بکنید.

سعی کنید با دقت و وسواس این کار انجام دهید و مطمئن شوید کلیه قسمتهای مو کامل به رنگ آغشته شده باشد. 

۶:  بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه مکث لازم است. تا رنگ کاملا به خورد موها برود هر چقدر رنگ بیشتر بماند دوام آن بیشتر و به نسبت تیره تر خواهد شد. اما حداقل زمان ۱۰ دقیقه و حداکثر ۲۰ دقیقه میباشد. 

۷:  بعد از اتمام زمان مکث موهای خود را بشویید . ترجیحا با آب ولرم رو به سرد تا دوام رنگ بیشتر و موهایتان براق تر باشد. و در انتها از یک نرم کننده خوب برای بستن فلسهای موی خود استفاده کنید.

۸: طبق معمول موهای خود را خوب خشک کنید اگر از سشوار استفاده میکنید از باد ولرم آن استفاده کنید.

نام نویسنده : صبا شعبانی

رنگ مو آمبره

نظرات کاربران
مقالات مرتبط
شاید تا چند سال پیش مو های کسی دو رنگ می شود وی  مورد تمسخر قرار می گرفت طیف رنگ مو ها یک رنگ بود و بیشتر بلوند پرکلاغی و یا شرابی را ش... ( انواع رنگ مو پاستیلی و کهکشانی خاص سال جدید عکس رنگ مو پاستیلی و عکس رنگ مو کهکشانی)
۱۰ رنگ موی بینظیر برای فصل پاییز و زمستان فصل پاییز الهام گر رنگهای بسیار متنوع گرم و زیباست  عکس های شگفت انگیز از رنگ موهای پاییزی ... ( ۱۰ رنگ مو خاص جدید در زمستان و پاییز ۲۰۲۱ کدامند؟)
آیشواریا رای Aishwarya Rai مطرح ترین چهره  زن در هند و بالیوود  تبلیغ رنگ مو  شرکت لورئال،L'Or&e... ( رنگ مو آیشواریا رای Aishwarya Rai بازیگر هندی همراه با فرمول و عکس)
در این مقاله به معرفی انواع رنگ مو , قبل و بعد از انجام رنگ مو بر روی موها  و همچنین نوع رنگ را برای شما توضیح خواهیم داد. در مقالات... ( قبل و بعد از رنگ کردن مو عکس نمونه کار قبل و بعد از رنگ کردن مو قبل و بعد از رنگ موی سر)
رنگ مو بازیگران هالیوودی یکی از بیشترین سرچ های گوگل می باشد این بازیگران , مدل ها , سلبریتی ها و خوانندگان همیشه الگویی مناسب برای افراد جا... ( رنگ مو بازیگران هالیوودی و سلبریتی ها به صورت کامل تخصصی آموزش رنگ مو همراه باعکس رنگ مو های جدید)
الکساندرا داداریو  Alexandra Daddario  بازیگر ,  مدل و یکی زیباترین بازیگران جهان در هر فیلمی حضور داشته مورد توجه ... ( رنگ مو الکساندرا داداریو Alexandra Daddario چگونه باید موهای خود را رنگ کنیم؟)
رنگ مو تمامی بازیگران ترکیه ای همراه با فرمول و آموزش رایگان  رنگ مو بازیگران ترکیه ای همچون  رنگ مو ادا اجه  , رنگ م... ( رنگ مو بازیگران ترکیه ای رنگ مو بازیگرای سریال های ترکیه ای همراه با فرمول و آموزش رایگان نحو رنگ کردن مو)
رنگ مو سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) مدل ترکیه ای چه رنگی است؟ سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) بازیگر , مدل و خواننده ترک... ( رنگ مو سرنای ساریکایا فرمول رنگ موی بازیگر ترکیه ای چگونه بدست می آید)
رنگ مو هیلی بالدوین همسر جاستین بیبر چه رنگی است؟ هیلی بالدوین قطعا نام او را شنیده اید دختری که ناگهان جاستین بیبر را عاشق خود کرد و سلن... ( رنگ مو هیلی بالدوین (بیبر) چه رنگی است و فرمول رنگ مو چگونه به دست می آید)
رنگ مو اویکو کارایل چه رنگی است فرمول رنگ مو اویکو کارایل اویکو کارایل در لیست زیباترین زنان ترکیه , محبوبترین زنان ترکیه ... ( رنگ مو اویکو کارایل و فرمول رنگ بازیگر ترکیه ای سریال ضربان قلب نقش ایلول اینستاگرام)
تیلور سویفت(تیلور سوئیفت) در لیست موفقترین زنان دنیا,زیباترین زنان دنیا , محبوبترین زنان اینستاگرام و هر آنچه که یک نفر بخواهد در این سن بدس... ( رنگ مو تیلور سویفت چه رنگی است فرمول رنگ مو تیلور سوئیفت)
امبر هرد یکی از زیباترین زن های حال حاضر در دنیا که الگوی بسیاری از طراحان مد و فشن و همچنین بانوان سرتاسر دنیا می باشد. طلاق امبر ه... ( رنگ مو امبر هرد چی رنگی است فرمول رنگ مو امبر هرد)
رنگ مو اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson چه رنگی است؟ اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson قطعا یکی از تاثیرگذارترین بازیگران حا... ( رنگ مو اسکارلت جوهانسون به صورت طبیعی و در فیلم ها)
رنگ مو آسلیهان گونر Aslıhan Güner بازیگر نقش ییلدیز در سریال ستاره های شمالی  این روز مورد توجه خانوم های طرفدار سریال ه... ( رنگ مو آسلیهان گونر بازیگر نقش ییلدیز در سریال ستاره شمالی)
رنگ مو کیتی پری چه رنگی است؟   رنگ مو خوانندگان زنی که در موزیک ویدیوها  به تماشای آن نشتیم شاید یکی از آن مواردی باشد که در... ( رنگ موهای کیتی پری چه رنگی هستند چگونه موهای خود را شبیه کیتی پری کنیم؟)
رنگ مو بازیگر فیلم و یا سریالی که به تماشای آن نشتیم شاید یکی از آن مواردی باشد که در لحظه دوست دارد مخاطب وخصوصا بانوان عزیز از دانستن آن ل... ( رنگ مو مارگو رابی چه رنگی است)
رنگ مو بازیگران هالیوودی شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در فیلم یا سریالی که در حال تماشای آن هستید ناگهان رنگ مو بازیگر نظر شما ر... ( رنگ مو تمامی بازیگران خارجی هالیوود جدید بلوند عسلی کرم طلایی مسی خرمایی کاراملی)
در واقع پوست های با تن گرم با موهایی با تن گرم بیشتر تطابق دارند و این موضوع در مورد کسانی که پوستی با تن سرد دارند نیز صادق است اما هدف این... ( انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست شما همراه با صبا شعبانی)
تا به امروز در دنیای هنر و زیبایی آرایشگران در سر تا سر دنیا انواع تکنیک های زیبایی و رنگ مو را به دنیا معرفی کرده اند و انصافا بسیار زیبا و... ( آموزش رنگ کردن مو و آشنایی با انواع مدل های رنگ مو)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا