مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Apr/24

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست مقالات >
آموزش تاتو و هاشور ابرو >
میکروپیگمنتیشن چیست؟
میکروپیگمنتیشن چیست؟
2021/05/29

میکروپیگمنشن ابرو چیست و چگونه کار می کند؟

میکروپیگمنشن ابرو چیست؟

اخیرا اصطلاحات زیادی درباره طراحی ابرو شنیده می شود مثل میکروپیگمنشن،میکروبلیدینگ،حنای ابرو،کاشت ابرو و ...
در این مقاله ما می خواهیم در مورد تمام این اصطلاحات و مزایا و معایب هر یک به صورت تخصصی صحبت کنیم تا شما عزیزان انتخاب درست و راحت تری داشته باشید.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن که به عنوان آرایش دائمی ، مواد آرایشی دائمی یا خال کوبی آرایشی نیز شناخته می شود ، یک عمل زیبایی است که برای بهبود یا جایگزینی رنگ از دست رفته روی پوست شما استفاده می شود. میکروپیگمنتیشن اغلب روی صورت  استفاده می شود قسمت  ابرو ، مژه ، پلک (به عنوان خط چشم) و لب. این ماده همچنین برای استتار یا بهبود جای زخم ، یکدست کردن رنگ پوست و بازگرداندن رنگ به مناطقی از پوست که رنگدانه های  خود را از دست داده اند ، استفاده می شود.

بطور ساده میکرو پیگمنتیشن یعنی قرار داد پیگمنت در حد فاصل لایه بیرونی و زیرین پوست.
این روش درمانی تا مدت زیادی ماندگاری دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از فرم ابروهایتان ناراضی هستید با این روش آنها را اصلاح کرده و اعتماد بنفس زیادی پیدا می کنید. در واقع در این روش رنگدانه های مناسب که ضد حساسیت هستند وارد لایه زیرین پوست می شوند

چه کسانی کاندیدهای خوبی برای میکروپیگمنتیشن است؟

هر کسی - زن یا مرد - می تواند  میکروپیگمنتیشن را انجام دهد. با انجام اینکار دیگر نیازی به استفاده ی گاه و بی گاه از مداد ابرو را نخواهید داشت.

_ موارد منع انجام میکروپیگمنتیشن
افرادی که مشکلاتی از قبیل آرتروز شدید ، مولتیپل اسکلروزیس یا بیماری پارکینسون دارند.
شرایطی که منجر به ضعف بینایی می شود ، مانند کسانی که آب مروارید دارند و یا تخریب ماکولا.
_میکروپیگمنتیشن ممکن است یک درمان یا راه حل برای برخی شرایط پزشکی باشد از جمله:

۱-به جراحی ترمیمی صورت.
۲_برای جایگزینی ابروهایی که به دلیل افزایش سن یا بیماری های زمینه ای ریخته اند. 
۳_برای استتار  رنگ کبودی پوست به دلیل ویتیلیگو.
۴_برای بازآفرینی آرئول (ناحیه اطراف پستان) پس از جراحی پستان.

_ روش های میکروپیگمنتیشن نیز به دلایل کاملاً شخصی مورد استقبال قرار میگیرند ، مانند:

_شما دوست ندارید هر روز آرایش کنید و مداد ابرو یا خط چشم بکشید.
_شما می خواهید ابروها یا مژه هایی با ظاهر کامل تر و زیباتر داشته باشید.
_شما می خواهید لب هایی با رنگ بهتر  یا پررنگ تر داشته باشید.
_شما زخم هایی دارید که میخواهید دیده نشوند. 

میکروپیگمنتیشن چگونه انجام می شود؟

بیشتر روش ها فقط به بی حس کننده موضعی نیاز دارند تا پوست بی حس شود و در طول انجام کار شما  راحت باشید.

به طور معمول میکروپیگمنتیشن را می توان در محیط مطب و آرایشگاه انجام داد. این روش با یک ابزار قلم مانند یا اسلحه خال کوبی استاندارد انجام می شود. سوزن به چند میلی متر به لایه میانی پوست (درم) نفوذ می کند و یک رنگدانه اکسید آهن تزریق می شود. متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک شما هنگام انجام این عمل دستکش پزشکی به دست خواهد داشت.

انجام بیشتر مراحل از 30 دقیقه تا چند ساعت طول می کشد (از آماده سازی تا پایان روش ؛ زمان بستگی به پیچیدگی روش دارد). بعد از انجام این روش ، متخصص شما یک داروی ضد عفونی کننده برای تمیز نگه داشتن ناحیه تحت درمان به شما می دهد. علاوه بر این ، ممکن است به شما پمادی داده شود تا ناحیه مورد نظر را مرطوب نگه دارد و باعث بهبودی شود. بعضی اوقات ممکن است برای محافظت از ناحیه برای چند ساعت بعد از انجام کار ، با یک گاز استریل پوشانده شود.

مراقبت های پیگیری بعد از یک  میکروپیگمنتیشن چیست؟

بعضی از افراد ممکن است برای رسیدن به نتیجه مطلوب به بیش از یک بار انجام اینکار نیاز داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که دقیقاً به چه تعداد روش درمانی نیاز دارید. با کم رنگ شدن رنگدانه ها ، ممکن است مجبور شوید برای حفظ ظاهر ، چند جلسه ترمیم انجام دهید.

خطرات / مزایا
خطرات میکروپیگمنتیشن چیست؟ 
میکروپیگمنتیشن خطرات یا عوارض مختلفی دارد. 
 شامل:

-عفونت: در صورت استفاده از سوزن استریل نشده، همیشه در صورت عدم استفاده از سوزن های استریلیزه یا آلوده شدن جوهر ، احتمال عفونت وجود دارد. اگر این روش خوسط متخصص حرفه ای در محیطی تمیز مثل منزل خودتان انجام شود عفونت های ناشی از آن  بسیار کم است. سوزن های غیر استریل می توانند بیماری هایی مانند هپاتیت ، اچ آی وی و عفونت های استاف را منتقل کنند.

-واکنش آلرژیک: شما می توانید به رنگ جوهر تاتو (رنگدانه های استفاده شده) یا نوع جوهر تاتو حساسیت داشته باشید. (قبل از اینکه متخصص شروع بکار کند باید ،  باید آزمایش خراش پشت گوش شما یا انگشت شما را انجام دهند تا ببینند واکنش نشان می دهید).

-عوارض چشمی: روش های میکروپیگمنتیشن در اطراف چشم می تواند باعث از بین رفتن مژه ها ، آسیب شدید پلک و  ایجاد پوسته شود.

_گره و بافت اسکار: بدن شما می تواند به عنوان ماده ای خارجی به جوهر تاتو واکنش نشان دهد و ممکن است در اطراف ذرات رنگدانه ، گره (به نام گرانولوم) ایجاد کند. کلوئیدها زخم هایی هستند که می توانند در صورت آسیب دیدگی یا ضربه دیدن پوست ایجاد شوند. کلوئیدها تمایل دارند بزرگتر از  ناحیه آسیب دیده پوست باشند.

-عوارض ام.آر.آی: برخی گزارش ها در مورد تداخل رنگدانه های جوهر تاتو با کیفیت اسکن ام.آر.آی (تصویربرداری تشدید مغناطیسی) گزارش شده است. همچنین مواردی از تورم یا سوزش در ناحیه خال کوبی صورت بیمارانی که تحت تصویربرداری MRI از سر خود قرار گرفته اند وجود دارد.

-واکنشهای معمولی که بعد از میکروپیگمنتیشن انتظار می رود شامل کمی خونریزی ، تورم و مقداری پوسته پوسته شدن است.

بعد از انجام میکروپیگمنتیشن چه کاری باید در خانه انجام دهم؟
معمولاً می توانید بلافاصله پس از انجام میکرو پیگمنتیشن به محل کار یا فعالیت های دیگر برگردید.

انتظار کمی تورم و قرمزی در ناحیه تحت درمان را داشته باشید. متخصص زیبایی به شما آموزش می دهد که هر چند وقت یکبار باید ناحیه مورد نظر  را یخ بزنید و چه نوع پمادی را می توانید برای آن ناحیه استفاده کنید.

به شما دستورالعمل های خاصی داده می شود تا مراحل انجام شده را دنبال کنید. لطفاً تمام دستورالعمل های داده شده را دنبال کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال با متخصص آرایشی و بهداشتی خود تماس بگیرید

چه موقع با دکتر تماس بگیرید
چه زمانی باید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرم؟
در موارد زیر بلافاصله با متخصص زیبایی خود تماس بگیرید:

اگر دچار تورم ، درد یا قرمزی بیش از حد شدید.
اگر دچار تب یا بثورات پوستی شدید.
در ناحیه ای که میکرو پیگمنتیشن انجام داده اید احساس گرمای بیش از حد دارید.

آیا میکروپیگمنتیشن واقعاً دائمی است؟

بله اما. . . اگرچه این جوهر هرگز شسته نمی شود ، اما با گذشت زمان محو می شود زیرا سلول های پوستی به طور مداوم جایگزین می شوند. با این حال ، باید به فکر دائمی بودن میکروپیگمنتیشن باشید زیرا پاک کردن آن بسیار دشوار است. این می تواند یک فرآیند طولانی ، دردناک ، گران قیمت باشد.

قبل از انجام میکروپیگمنتیشن چه تحقیقی باید انجام دهم؟

حتماً یک متخصص زیبایی  پیدا کنید که در روش مورد نظر شما تجربه داشته باشد. مشاوره اولیه را بگیرید. در طول مشاوره در مورد انتظارات خود صحبت خواهید کرد. حتماً درمورد اینکه چرا میکروپیگمنتیشن می خواهید صادق باشید تا متخصص شما تمام نگرانی های شما را درک کند.

برخی از سوالات برای پرسیدن این متخصص بهداشت و درمان عبارتند از:

۱_آیا می توانم مدارک شما را ببینم؟ بپرسید چه مدت است که او روش زیبایی مورد نظر شما را انجام می دهند؟
۲-آیا من کاندید مناسبی برای این روش هستم؟ آیا انتظارات من واقع بینانه است؟
۳-آیا می توانم عکس های قبلی و بعد از کار روی مشتری های دیگر را ببینم؟
۴-آیا می توانم با مشتری فعلی یا مشتری قبلی تماس بگیرم؟
۵-از چه  نوع بی حسی استفاده می شود؟
۶-خطرات و عوارض این کار چیست؟ این عوارض چگونه کنترل می شوند؟
۷_در دوره نقاهت چه انتظاری دارم؟
یک متخصص خوب باید بتواند به همه  سوالات شما پاسخ دهد. اطمینان حاصل کنید که در برقراری ارتباط با متخصص خود احساس راحتی می کنید و هر سوالی دارید دقیق بپرسید. 

پس از قرار ملاقات اولیه ، انتظار داشته باشید که متخصص زیبایی پوست شما را از نظر تن ، بافت و رنگ مورد بررسی قرار دهد تا به بهترین وجهی با رنگ های طبیعی شما با رنگدانه مناسب مطابقت داشته باشد.

نام نویسنده : صبا شعبانی

حنای ابرو

میکروبلیدینگ

میکروپیگمنشن

مراقبت های میکروپیگمنتیشن

قبل از میکروپیگمنتیشن

انجام میکروپیگمنتیشن

خطرات میکروپیگمنتیشن

مراقبت های میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنشن ابرو

eyebrows

نظرات کاربران
مقالات مرتبط
ورود حرفه ای به یکی از پردرآمدترین حرفه های زیبایی  آموزش میکروبلیدینگ: شناخت پوست شناخت ترکیب رنگ ها براساس رنگ پوست چگونگی قرینه ... ( آموزش کامل میکروبلیدینگ و میکروبلیدینگ همراه با میکروپیگمنتیشن)
اگر شما هم مد روز هستید و مرتب اخبار مربوط به فشن و مد میکاپ و آرایش را دنبال میکنید باید بدانید که اخیرا دوباره مدل ابروهای پرپشت و پهن مد ... ( معرفی ژل ابرو و مژه بیرنگ جان اشلی)
سلام همانطور که می دانید و مشاهده کردید در این سایت برای شما دوستان در مورد زیبایی چهره و سلامت بدن  به صورت چند موردی صحبت... ( چگونه ابروهای پرپشت و ضخیم داشته باشیم؟)
زیبایی ابرو در ریبایی چشمان شما و صورت شما تاثیر زیادی دارد.اصلاح ابرو توسط آرایشگران مجرب می تواند بدون اینکه حالت طبیعی ابرو از بین برود ز... ( روش های مختلف اصلاح ابرو)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا