مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Apr/18

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست مقالات >
آموزش رنگ مو >
چگونه در خانه موهایمان را بالیاژ کنیم؟
چگونه در خانه موهایمان را بالیاژ کنیم؟
2020/04/12

آموزش تصویری قدم به قدم رنگ مو بالیاژ در خانه

اینروزها وقتی صحبت از تغییر رنگ مو و یا هایلایت به میان می آید بیشترین چیزی که به آن فکر می کنیم و به آن علاقه داریم تکنیک بالیاژ است یعنی بازی با رنگ و بعد دادن به رنگ و حالت مو.

قبل از شروع :

شما می توانید سوالات خود را در مورد رنگ مو و تمامی لاین های آرایشی و بهداشتی در کانال تلگرامی ما با مدیریت خانم صبا شعبانی متخصص و مدرس بین المللی دارای مدرک و آموزش دیده در کشور آمریکا بازگو کنید.لطفا نظر خود را در آخر برای ما بنویسید.

در انتها عکس های نمونه کار واقعی برای شما دوستان گذاشته شده است و می توانید مشاهده کنید.

خیلی ها هنوز بر این باور هستند که  تنها راه انجام این تکنیک زیبا و در عین حال پیچیده انجام آن در سالن های زیبایی می باشد ولی بگذارید رازی را با شما در میان بگذاریم .انجام بالیاژ در منزل به همان سادگی ست که به نظر میرسد‌. البته آموزشی که برایتان داریم انجام این تکنیک زیبا با استفاده از رنگ است و نه دکلره و مواد سفید کننده مو. 

چون در هر صورت نمی توان این واقعیت را منکر شد که کار استفاده از دکلره و مواد سفید کننده کار یک متخصص است و انجام آن در خانه خطرناک و ممکن است باعث سوختگی موهای شما شود.

بالیاژ چیست؟

بالیاژ یک کلمه فرانسوی و معنای لغوی آن ((جاروب کردن)) می باشد. در دنیای رنگ مو این روش یکی از روش های آزادانه رنگ مو است که در آن موها به صورت آزادانه رنگ آمیزی می شوند. بالیاژ برای انواع موهای بلند و کوتاه مناسب است در این روش رنگ مو از ریشه آغاز می شود و به مرور تنالیته رنگ به سنگین ترین درجه روشنی در انتها می رسد.

برای انجام بالیاژ در منزل به چه چیزهایی احتیاج دارید؟

۱: برس مخصوص رنگ

۲: کاسه مخصوص رنگ

۳: دستکش پلاستیکی یا لاتکس

۴: کیت رنگ ( رنگ مو و اکسیدان ۶ یا ۹ درصد)

۵: فویل آلومینیومی

۶: روپوش مخصوص رنگ یا یک لباس کهنه دم دستی

۷: وازلین و یا کرم مو 

۸: کیلیپس های پلاستیکی برای تقسیم بندی

۹: شانه دم باریک

در تکنیکبالیاژ هایلایتی انجام می شود که به موهای شما حالتی طبیعی در عین حال گرم , درخشان و جذاب می دهد. البته در بیشتر مواقع بالیاژ با  آمبره اشتباه گرفته می شود و اکثرا نمی توانند تفاوت آنها را درک کنند. در روش آمبره بطور کلی هایلایت مو از قسمت زیر چانه شروع می شود اما در بالیاژ تکنیک سایه روشن از ریشه آغاز می شود و پراکندگی لایتها ی تیره و روشن در مو مشهود است.

قسمت ۱ از ۳

۱: یک رنگ بلوند روشن انتخاب مناسبی برای کسانی خواهد بود که موهای مشکی خرمایی تیره و یا قهوه ای تیره دارند البته منظور از مشکی ابدا رنگ سیاه پر کلاغی پایه های ۱ تا ۳ نمی باشد چون حتی روشن کردن این رنگ مو با دکلره هم کار آسانی نیست. پس اگر موهای شما سایه رنگی تیره مانند شکلاتی یا قهوه ای تیره دارد می توانید از یک رنگ بلوند روشن برای بالیاژ استفاده کنید.

۲: اگر  موهای شما  قهوهای متوسط است با تنالیته گرم می توانید از یک رنگ بلوند کاراملی برای رنگ بالیاژ استفاده کنید 

۳:  اگر موهای شما زمینه ای طلایی و بلوند متوسط دارد  می توانید برای برجسته سازی و بعد دهی به رنگ مو ها از شکلاتی گرم طلایی تیره و یا مسی استفاده کنید. اگر موهای تان بلوند سرد است از ترکیب رنگهای کتان و یا بژ و یا رنگهای یخی استفاده کنید.

۴: اگر زمینه موهای شما  بلوند زرد و طلایی متوسط می باشد  از رنگ های طلایی خیلی روشن با سایه های عسلی و یا شنی استفاده کنید.

۵: اگر موهای تان  قرمز است بالیاژ خود را نیز از گروه قرمزها انتخاب کنید برای اینکار رنگ های مسی نارنجی آتشین و یا شرابی روشن مناسب هستند.

 قسمت ۲ از ۳

۱: رنگ کردن موها

رنگ مو را آماده کنید روپوش رنگ بپوشید و بک کاور پلاستیکی یا حوله دور گردن خود بیندازید 

و البته یک لباس مخصوص رنگ مو که کهنه باشد به تن کنید که اگر رنگی شد مساله ای پیش نیاید

دور تا دور صورت خود پشت گوش ها و پشت گردن خود را با وازلین خوب چرب کنید تا پوستتان رنگ نگیرد و رنگ باعث سوزش آن نشود

اگر می خواهید تفاوت بین  زمینه ی موهای تان و لایتهای بالیاژ زیاد باشد و یا لایت بسیار روشنی را مد نظر دارید مجبور هستید از دکلره استفاده کنید ولی در اینجا ما فقط بالیاژ با رنگ را توضیح می دهیم.

۲: قبل از شروع رنگ یک قسمت کوچک از پایین موهای خود را انتخاب کنید و رنگ کنید در واقع می خواهیم یک تست روی موهایمان انجام دهیم تا ببینیم آیا رنگ بدست آمده بعد از تایم ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مناسب است یا نه ؟

۳: موهای خود را طبق تصویر به ۳ بخش تقسیم کنید انتهای شانه دم باریک را از از گوش تا گوش به شکل افقی و نیم دایره بکشید و مجددا یک خط افقی دیگر چند سانت بالاتر از گوش دور تا دور سر بکشید و جدا کنید. موها را در هر قسمت با کش یا کلیپس از هم جدا نگه دارید تا کار ساده تر و تمیز تر انجام شود.

۴: طبق تصویر یک نوار نازک از قسمت پایین جدا کنید با شروع از یک طرف موهای خود یک تکه مو نازک را جدا کنید پهنای هر لایه انتخابی حدودا ۲/۵ سانت باشد.

۵: رنگ را با برس مخصوص به قسمت انتخاب شده بزنید سعی کنید حجم رنگ در قسمت بالای نزدیک به ریشه کم و در قسمت انتهایی پر باشد.

طوری رنگ را بزنید کخ یک سایه ای از تیره در بالا متوسط در قسمت میانی و روشن تر در انتها به شما بدهد.

۶: یک ردیف افقی را به همین شکل انجام دهید میتوانید قسمتهای رنگ شده را داخل فویل قرار دهید تا به بقیه موها نخورد و آنها را رنگی نکند.

7: تا ۳۰ دقیقه مکث
مدت زمانی که رنگ روی موهای شما میماند ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است بعد از این مدت موهای خود را با شامپو خوب بشویید بعد از شامپو از ماسک مو و یا نرم کننده استفاده کنید اگر از ماسک استفاده میکنید حدودا ۱۵ دقیقه روی موهایتان بماند بعد آبکشی کنید .
 قسمت ۳ از ۳

۱: بیاد داشته باشید یکی از دلایل محبوب شدن بالیاژ این است که شما نیاز به شارژ رنگ ریشه خود ندارید. و اگر رشد ریشه زیادی داشته باشید حتی موهایتان شبیه آمبره بنظر میرسد و همچنان زیباست اما اگر میخواهید بالیاژ موهایتان را بعد از ۲ تا ۳ ماه ترمیم کنید رنگ انتخابی خود را در جایی یادداشت کنید و به یاد داشته باشید.


۲: در هنگام شستن رنگ مو اگر دیدید موهایتان به نارنجی یا زردی میزند و آنرا دوست ندارید میتوانید در هفته یکبار از شامپو ضد زردی و ضد نارنجی برای گرفتن تن زرد و نارنجی موهای خود در حمام استفاده کنید البته حداکثر یک بار در هفته مجاز هستید.

۳- و قویا پیشنهاد میکنم هفته ای یکبار هم از ماسکهای هیدراته و آبرسان قوی در حمام بمدت ۱۵ مین برای شادابی و سلامتی موهایتان استفاده کنید.‎

نمونه کار بالیاژ کرم دودی

عکس نمونه کار بالیاژ بژ دودی

بالیاژ دودی خاکستری حرفه ای

آموزش بالیاژ مو در خانه

آموزش بالیاژ مو قدم به قدم

نمونه کار بالیاژ طلایی

عکس نمونه کار بالیاژ مو

آموزش رایگان بالیاژ مو

چگونه بالیاژ مو همدان

بالیاژ مو در تهران

بهترین بالیاژ مو

فرمول بالیاژ طلایی عسلی

چگونه موهای خود را  بالیاژ شکلاتی عسلی مسی

چگونه بالیاژ کرم دودی کنیم

چگونه بالیاژ عسلی کنیم

نام نویسنده : صبا شعبانی

رنگ مو بالیاژ

نظرات کاربران
مقالات مرتبط
شاید تا چند سال پیش مو های کسی دو رنگ می شود وی  مورد تمسخر قرار می گرفت طیف رنگ مو ها یک رنگ بود و بیشتر بلوند پرکلاغی و یا شرابی را ش... ( انواع رنگ مو پاستیلی و کهکشانی خاص سال جدید عکس رنگ مو پاستیلی و عکس رنگ مو کهکشانی)
۱۰ رنگ موی بینظیر برای فصل پاییز و زمستان فصل پاییز الهام گر رنگهای بسیار متنوع گرم و زیباست  عکس های شگفت انگیز از رنگ موهای پاییزی ... ( ۱۰ رنگ مو خاص جدید در زمستان و پاییز ۲۰۲۱ کدامند؟)
آیشواریا رای Aishwarya Rai مطرح ترین چهره  زن در هند و بالیوود  تبلیغ رنگ مو  شرکت لورئال،L'Or&e... ( رنگ مو آیشواریا رای Aishwarya Rai بازیگر هندی همراه با فرمول و عکس)
در این مقاله به معرفی انواع رنگ مو , قبل و بعد از انجام رنگ مو بر روی موها  و همچنین نوع رنگ را برای شما توضیح خواهیم داد. در مقالات... ( قبل و بعد از رنگ کردن مو عکس نمونه کار قبل و بعد از رنگ کردن مو قبل و بعد از رنگ موی سر)
رنگ مو بازیگران هالیوودی یکی از بیشترین سرچ های گوگل می باشد این بازیگران , مدل ها , سلبریتی ها و خوانندگان همیشه الگویی مناسب برای افراد جا... ( رنگ مو بازیگران هالیوودی و سلبریتی ها به صورت کامل تخصصی آموزش رنگ مو همراه باعکس رنگ مو های جدید)
الکساندرا داداریو  Alexandra Daddario  بازیگر ,  مدل و یکی زیباترین بازیگران جهان در هر فیلمی حضور داشته مورد توجه ... ( رنگ مو الکساندرا داداریو Alexandra Daddario چگونه باید موهای خود را رنگ کنیم؟)
رنگ مو تمامی بازیگران ترکیه ای همراه با فرمول و آموزش رایگان  رنگ مو بازیگران ترکیه ای همچون  رنگ مو ادا اجه  , رنگ م... ( رنگ مو بازیگران ترکیه ای رنگ مو بازیگرای سریال های ترکیه ای همراه با فرمول و آموزش رایگان نحو رنگ کردن مو)
رنگ مو سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) مدل ترکیه ای چه رنگی است؟ سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) بازیگر , مدل و خواننده ترک... ( رنگ مو سرنای ساریکایا فرمول رنگ موی بازیگر ترکیه ای چگونه بدست می آید)
رنگ مو هیلی بالدوین همسر جاستین بیبر چه رنگی است؟ هیلی بالدوین قطعا نام او را شنیده اید دختری که ناگهان جاستین بیبر را عاشق خود کرد و سلن... ( رنگ مو هیلی بالدوین (بیبر) چه رنگی است و فرمول رنگ مو چگونه به دست می آید)
رنگ مو اویکو کارایل چه رنگی است فرمول رنگ مو اویکو کارایل اویکو کارایل در لیست زیباترین زنان ترکیه , محبوبترین زنان ترکیه ... ( رنگ مو اویکو کارایل و فرمول رنگ بازیگر ترکیه ای سریال ضربان قلب نقش ایلول اینستاگرام)
تیلور سویفت(تیلور سوئیفت) در لیست موفقترین زنان دنیا,زیباترین زنان دنیا , محبوبترین زنان اینستاگرام و هر آنچه که یک نفر بخواهد در این سن بدس... ( رنگ مو تیلور سویفت چه رنگی است فرمول رنگ مو تیلور سوئیفت)
امبر هرد یکی از زیباترین زن های حال حاضر در دنیا که الگوی بسیاری از طراحان مد و فشن و همچنین بانوان سرتاسر دنیا می باشد. طلاق امبر ه... ( رنگ مو امبر هرد چی رنگی است فرمول رنگ مو امبر هرد)
رنگ مو اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson چه رنگی است؟ اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson قطعا یکی از تاثیرگذارترین بازیگران حا... ( رنگ مو اسکارلت جوهانسون به صورت طبیعی و در فیلم ها)
رنگ مو آسلیهان گونر Aslıhan Güner بازیگر نقش ییلدیز در سریال ستاره های شمالی  این روز مورد توجه خانوم های طرفدار سریال ه... ( رنگ مو آسلیهان گونر بازیگر نقش ییلدیز در سریال ستاره شمالی)
رنگ مو کیتی پری چه رنگی است؟   رنگ مو خوانندگان زنی که در موزیک ویدیوها  به تماشای آن نشتیم شاید یکی از آن مواردی باشد که در... ( رنگ موهای کیتی پری چه رنگی هستند چگونه موهای خود را شبیه کیتی پری کنیم؟)
رنگ مو بازیگر فیلم و یا سریالی که به تماشای آن نشتیم شاید یکی از آن مواردی باشد که در لحظه دوست دارد مخاطب وخصوصا بانوان عزیز از دانستن آن ل... ( رنگ مو مارگو رابی چه رنگی است)
رنگ مو بازیگران هالیوودی شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در فیلم یا سریالی که در حال تماشای آن هستید ناگهان رنگ مو بازیگر نظر شما ر... ( رنگ مو تمامی بازیگران خارجی هالیوود جدید بلوند عسلی کرم طلایی مسی خرمایی کاراملی)
در واقع پوست های با تن گرم با موهایی با تن گرم بیشتر تطابق دارند و این موضوع در مورد کسانی که پوستی با تن سرد دارند نیز صادق است اما هدف این... ( انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست شما همراه با صبا شعبانی)
تا به امروز در دنیای هنر و زیبایی آرایشگران در سر تا سر دنیا انواع تکنیک های زیبایی و رنگ مو را به دنیا معرفی کرده اند و انصافا بسیار زیبا و... ( آموزش رنگ کردن مو و آشنایی با انواع مدل های رنگ مو)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا