مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Jul/27

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست مقالات >
آموزش آرایش و میکاپ >
خشک شدن موها
خشک شدن موها
2020/11/06

چگونه از خشک شدن و آسیب دیدن موهایمان جلوگیری کنیم؟

چگونه از خشک شدن و آسیب دیدن موهایمان جلوگیری کنیم.

خشکی مو یک مشکل رایج است که به دلایل زیادی می تواند رخ دهد پس راه های درمان متفاوتی را نیز خواهد داشت . 
چون علت خشکی مو  متفاوت است پس درمان آن نیز متفاوت خواهد بود و فقط رطوبت رسانی و آبرسانی کارساز نخواهد بود.
 حال بیایید ببینیم که چه عواملی در بهبود و درمان موهای شما موثر هستند.

با ارزیابی موهای خود و مراقبت های لازم از آن می توانید اطمینان حاصل کنید که همیشه موهایی ابریشمی و صاف و براق دارید.

دلایل خشکی و آسیب مو
دلایل خشکی مو زیاد است و ممکن است شما بیش از یک مورد را تجربه کرده باشید. برخی از مشکلات عمده عبارتند از:

1-شستن بیش از حد موها

۲_استفاده مرتب از سشوار و اتو مو
۳_استفاده از محصولات مو حاوی الکل 
۴_عدم تولید روغن طبیعی توسط پوست سر

موهای آسیب دیده مستعد خشکی است زیرا  ساختاری ضعیف شده دارد و کوتیکول هایی که سطح  مو را پوشانده اند ، دندانه دار شده یا کاملاً از بین رفته اند. آسیب به ساختار مو بر پروتئین و پیوندهای موجود در مو تأثیر می گذارد و از نگه داشتن رطوبت در مناطق صحیح برای کشش مطلوب جلوگیری می کند ، در حالی که کوتیکول های آسیب دیده نمیتوانند بدرستی از رطوبت داخل تارها محافظت کنند   و باعث میشوند بافت سطح مو خشن و خشک شود. 

 

در بیشتر موارد ، اگر موهای شما  آسیب کمی دیده باشد ، نتیجه ی آن آسیب کوتیکول است و ساختار داخلی آن همچنان سالم است. اما اگر سط آسیب مو متوسط، و یا شدید باشد یعنی هم کوتیکول ها و هم بافت درونی مو دچار مشکل شده اند و این درمان را سخت تر میکند. 
در هر صورت ، هرچه آسیب کوتیکول بیشتری داشته باشید ، موهای شما خشن ، خشک و مایل به حالت کشسانی می شود و همچنین کمتر به درمان ها پاسخ می دهد.

برای تعیین اینکه آیا خشکی موهای شما در اثر آسیب  است یا خیر ، باید انواع روش های شیمیایی که در گذشته از آنها استفاده میکرده ایدو همچنین به نحوه آرایش و مراقبت از موها توجه کنید مثلا اگر در گذشته موهای خود را دکلره یا رنگ میکردید این احتمال وجود دارد که این یکی از عوامل موثر در خشکی موی شما باشد.

موهایی که آسیب دیده اند نیز با سرعت بیشتری از بین می روند ، ممکن شکاف بیشتری پیدا کنند و  صافی کمتری داشته باشند. اگر در حالت خیس به آرامی کشیده شوند ، و حالت کشسانی داشته باشند این نشانه آسیب شدید ساختاری است. با استفاده از این تست می توانید میزان آسیب دیدگی را بر اساس از دست دادن خاصیت الاستیک اندازه گیری کنید


اینکه هر چند وقت یکبار  موهای خود را می شویید  این امر به عواملی مانند تولید روغن طبیعی ، شامپوها و محصولاتی  که استفاده می کنید و میزان آلودگی محیط بستگی دارد. شستشوی بیش از حد دلیل عمده خشکی مو است .

اگر موهای شما به طور طبیعی خیلی چرب نباشد ، شستشوی روزانه موها درست نیست. بیشتر موهای خود را  هر روز  می شویند، در حالی که حتی اگر روغن زیادی تولید نکنید بهتر است هر سه روز یکبار  آنها را بشویید. اگر لازم میبینید که هر روز دوش بگیرید موهایتان را در همه دفعات شامپو نکنید  و یا اینکه از یک شامپوی ملایم استفاده کنید که برای موهای خشک طراحی شده است.

عدم استفاده از نرم کننده و ماسک
موهای شما هر بار که شسته می شوند  روغن طبیعی خود را از دست میدهند و خشکی مو ممکن است نتیجه استفاده از نرم کننده ای باشد که بیش از حد ضعیف است ، به ندرت از آن استفاده می کنید یا اصلاً از آن استفاده نمی کنید.

سشوار و اتو
حالت دادن به موهایتان با وسایل حرارتی مانند صاف کننده ها می تواند ظاهر زیبایی به موهایتان بدهد ، اما گرمای زیاد باعث خشک شدن موها نیز می شود. اگر از ابزاری مانند اینها استفاده می کنید ،  مدتی  آنها را کنار بگذارید و ببینید آیا شرایط بهتر شده یا نه  تشخیص اینکه آیا آنها دلیل اصلی خشکی مو هستند ، آسان است.

محصولات مو
محصولات مو همچنین می توانند دلیل خشکی مو باشند ، به خصوص اگر حاوی الکل باشند زیرا این امر به راحتی از روی موهای شما تبخیر می شود و رطوبت را با خود می گیرد. اسپری مو بدترین عامل در این مورد است و در صورت استفاده بیش از حد از آن ، می تواند موهای شما را خیلی خشک کند.

مواد تشکیل دهنده هر یک از محصولات عادی خود را بررسی کنید و یک دوره آزمایشی بدون استفاده از آنها را در نظر بگیرید تا آنها را از دلایل خشکی مو ها کنار بگذارید.

تولید روغن طبیعی
موهای شما به طور طبیعی با روغنی مومی به نام سبوم مرطوب می شود و تولید این ماده در افراد مختلف بسیار متفاوت است. برای تعیین اینکه آیا موهای شما به طور طبیعی  خشک هستند یا نه ، موهای خود را همراه با وضعیت پوست و رطوبت لب های خود ارزیابی کنید.

اگر در این مناطق نیز خشکی داشته باشید ، این یک نشانه است و گاهی اوقات این می تواند نتیجه شرایط پزشکی شما باشد ، اما همچنین داشتن روغن طبیعی کمتر از دیگران برای برخی افراد طبیعی است
اگر به طور ناگهانی تغییر کند یا در ترکیب با سایر علائم رخ دهد ، احتمالاً دلیل پزشکی دارد. اگر فکر می کنید این مورد وجود دارد به پزشک مراجعه کنید زیرا می تواند نشانه اولیه بیماری هایی مانند کم کاری تیروئید باشد.


هنگامی که عوامل موثر را درک و شناسایی کردید ، درمان خشکی مو با محصولات و رژیم مراقبت از مو که مطابق با نیازهای شما باشد ، نسبتاً آسان است. در مواردی که خشکی موهای شما قابل رفع نیست ، هنوز هم می توان به میزان قابل توجهی آنرا به حداقل رساند.

روش های درمانی برای هر وضعیت
حتی اگر نمی دانید چه چیزی باعث خشکی موهای شما می شود ، این یک مشکل اساسی نیست. هنوز هم می توانید خشکی موها  را برطرف کنید ، اما اگر نتوانید علت اصلی را تشخیص دهید ، انجام این کار تاثیر کمی خواهد داشت. چندین روش درمانی وجود دارد که بدون در نظر گرفتن علت ، خشکی موهای شما را کاهش می دهد.

نرم کننده از همه مهمتر است زیرا پس از شستن روغنها وچربی مفید را به موهای شما باز می گرداند و پایه و اساس سایر روشهای درمانی را ایجاد می کند.  ، اگر از خشکی مو رنج می برید باید از نرم کننده یا ماسک قوی با کیفیت بالا و  استفاده کنید زیرا این امر بیشترین کمک را می کند. نرم کننده معمولی فقط برای موهای معمولی است و اثر  کافی نخواهد داشت.

محصول دیگری که می تواند برای رفع خشکی مو استفاده شود ،  روغن درمانی است. این یک عامل آبرسان بسیار قوی است که می تواند موهای شما را به میزان قابل توجهی مرطوب کند اگر به جای نرم کننده استفاده شود ، اما  فقط باید چند بار در هفته انجام شود زیرا این محصول می تواند تجمع پیدا کند و باعث شود موهای شما بیش از حد چرب  شود. 

نرم کننده های مرطوب کننده و ماسک های آبرسان از جمله محصولات سرم و روغن مو بسیار موثر برای استفاده در بین شستشوها برای درمان و جلوگیری از خشکی مو هستند. برای گرفتن بهترین نتیجه ، از یک سرم مرغوب مانند Redken All Soft روی موهای مرطوب و خشک شده با حوله و سپس بعد از سشوار کردن  دوباره روی موهای کاملا خشک استفاده کنید.

محصولاتی از این دست به رطوبت رسانی به موهای شما کمک می کنند و صرف نظر از اینکه چگونه عمل میکنند موثر واقع می شوند ، اما در صورت امکان باید هدف اصلی آن از بین بردن خشکی باشد زیرا انجام این کار بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت.

استفاده از شامپو
اگر روش شستشوی مو دلیل اصلی خشکی مو است ، می توانید با کاهش دفعات شستشوی مو ، استفاده از  شامپو  مخصوص موهای خشک که برای موهای خشک طراحی شده است این مشکل را برطرف کنید. همیشه اطمینان حاصل کنید که پس از شستن موهایتان رطوبت را بازیابی می کنید و از یک نرم کننده مرغوب و یا ماسک آبرسان استفاده می کنید.

در شرایطی که موهای چرب دارید اما بلافاصله پس از شستشو با خشکی مواجه هستید تا این روغنها دوباره تجمع پیدا کنند ، این روش می تواند باعث برگشت چربی به مو شود بنابراین بهتر است موهای خود را به طور عادی بشویید و برای شستشو از نرم کننده یا ماسک آبرسان استفاده کنید 

برای رفع خشکی مو ناشی از استفاده از سشوار و اتو مو نیازی به قطع استفاده از  دستگاه کرلی مو یا اتو صاف نیست. اما از این به بعد لازم است از یک محصول محافظ گرما استفاده کنید. همچنین اضافه کردن یک نرم کننده سرم یا اسپری  را مد نظر قرار دهید زیرا این امر به شما کمک می کند تا رطوبت از دست رفته ناشی از گرما را بازگردانید.

محصولات
در صورت امکان از استفاده از هر محصولی که حاوی الکل است خودداری کنید زیرا محصولاتی از این دست رطوبت را از بین می برد و حتی خشکی ناشی از عوامل دیگر را تشدید می کند. محصولاتی که می توانید بدون مشکل استفاده کنید عبارتند از:

_بیشتر محصولات موی بدون الکل
_سرم های مو
_روغن های مو
_ماسک های آبرسان

این نوع محصولات به کاهش خشکی موجود در ساقه مو کمک کرده و با حفظ تعادل رطوبت صحیح در داخل مو از بروز مجدد آن جلوگیری می کنند.

موهای آسیب دیده را برطرف کنید
اگر به موهایتان آسیب ساختاری وارد شده باشد ، باید به عنوان یک اولویت با آن کنار بیایید زیرا تفاوت زیادی در وضعیت موهای شما ایجاد می کند. موهای آسیب دیده را می توان با محصولاتی مانند درمان های پروتئینی ، درمان های کراتینه و بازسازی پیوندها ترمیم کرد ، اما متاسفانه راهی برای ترمیم کوتیکول های از بین رفته وجود ندارد.

اگر کوتیکول های مو به شدت آسیب دیده اید ، در این شرایط کاری نمیتوان کرد و فقط باید تحمل کنید تا اینکه  موهای شما رشد کند و موهای آسیب دیده را کوتاه کنید با این حال می توانید این مشکل را به صورت جزئی درمان کنید. برای تکرار عملکرد کوتیکول ها ، پس از شستن موها و سپس بعد از حالت دادن ، از یک محصول آبرسان یا سرم مو استفاده کنید.

هر دو نوع این محصولات برای  آبرسانی  ساقه ی مو و جلوگیری از  خشکی و شکنندگی آن مفید هستند.

چگونه موهای آسیب دیده را به طور مناسب ترمیم کنیم
اگر به اطلاعات بیشتری در مورد ترمیم موهای خود نیاز دارید ، می توانید آنها را در اینجا پیدا کنید.

از داشتن موهایی نرم و زیبا احساس زیبایی می کنید و نیازی به تحمل خشکی یا خشن بودن تارهای آن  ندارید. با ارزیابی وضعیت موهای خود و تنظیم برنامه مراقبت از مو برای رفع آن  ، می توانید موهای خشک را درمان کرده و دوباره احساس خوبی ایجاد کنید.

در مورد وضعیت موهایتان هر  سوالی دارید کامنت کنید و یا تجربیات خود را با بقیه به اشتراک بگذارید.

نام نویسنده : صبا شعبانی

مو سر

ارایشگر

ارایش

مراقبت از مو

موهای چرب

موهای خشک

اسیب دیدگی مو

مو

نظرات کاربران
مقالات مرتبط
خواه دختر 18 ساله باشد یا زن 40 ساله ، همه از "رژ لب" استفاده می کنند. این به اندازه خوردن یک فنجان چای یا قهوه رایج است!&nbs... ( 14 مارک برتر رژ لب جهان در سال 2021)
نحوه ی انتخاب رژلب برای میکاپ رژ لب اولین چیزی است که وقتی به آرایش فکر می کنیم به ذهنمان خطور می کند. افزودن رنگ به لب ها می تواند تفاوت چ... ( برای میکاپ بهترین انتخاب رژلب کدام است؟)
با توجه به شیوع ویروس کرونا اغلب مراسم عروسی کنسل شده اند به همین دلیل عروس و دامادها عزیز به آتلیه رفته و فقط عکاسی می کنند.عکس های که تا آ... ( میکاپ عروس جدیدترین با عکس قبل و بعد اینستاگرام بهترین میکاپ عروس بهترین سالن عروس در تهران)
آرایش رژ لب از قرن ها قبل وجود داشته است - از تمدن های باستان ، از استفاده از  سنگ های قیمتی گرفته تا استخراج رنگ از گل ها و سبزیجات ، ... ( انواع رژلب , برند و کاربرد آنها در آرایش)
۱۷ تا از بهترین و محبوب ترین عطرهای طراحی شده در دنیا اگر  محبوب ترین عطرها را از بهترین و معروف ترین طراحان عطر در دنیا هستید به سا... ( معرفی ۱۷ برند عطر ادکلن محبوب و مطرح جهانی !!)
۱۰ قدم برای انجام میک آپ و آرایش صورت در منزل  با استفاده از این 10 مرحله آرایش ساده که برای هر صورتی مناسب است ، در  چند دقیقه... ( ۱۰ قدم برای انجام میک آپ و آرایش صورت در منزل همراه با صبا شعبانی)
آیا فشردن جوش کار درستی هست؟ واقعیت اینه که فشردن جوش خود عواقب بالقوه بدی را به همراه دارد ، بنابراین بهتر است فقط در موارد اضطراری این کا... ( آیا فشردن جوش کار درستی هست؟)
چطور خودم را میک اپ کنم؟ در این مقاله من به شما آموزش میدهم که به چه ترتیب و چگونه صورت خود را آرایش کنید.برای انجام هر کاری در زندگی یک نظم... ( چگونه خودم را میک آپ کنم؟)
۸ قدم حرفه ای برای انجام میکاپ عروس استخدام یک هنرمند گریم ممکن است اولین برنامه ای شما برای تدارک مراسم عروسیتان نباشد  اما به ما ا... ( چگونه میکاپ کار حرفه ای برای عروس بشویم.؟)
ضد آفتاب چیست و دقیقا چه کاری انجام می دهد؟کرم های ضد آفتاب حاوی عناصر متفاوتی است که پوست را از دریافت پرتوهای فرا بنفش خورشید(UV)محافظت می... ( آیا میدانید ضد آفتاب چیست و دقیقا چه کاری انجام می دهد؟)
یک اتو موی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟در این مقاله می خواهیم  طرز استفاده صحیح از اتو مودر جهت سلامت مو و همچنین ویژگی های یک ات... ( یک اتو موی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟)
پودر های آرایشی:یکی از ملزومات یک میکاپ تمیز و ماندگار استفاده از پودر تثبیت کننده آرایشی صورت است.که بعد از انجام تمام مراحل آرایشی  ن... ( انواع پودر های آرایشی را بهتر بشناسیم)
۱۰ اشتباه در میک اپ و آرایش که باعث میشود سن شما بیشتر از آنچه که هست دیده شود  من عاشق هنر میک اپ و ارایش صورت هستم. به نظر من این... ( ۱۰ اشتباه در میک آپ و آرایش که باعث می شود سن شما بیشتر از آنچه که هست دیده شود)
سرم پوست( Skin serum)چیست؟سرم پوست یک محصول مراقبت از پوست می باشد که بعد از شستشو و تمیز شدن پوستتان  و قبل از استفاده از مرطوب کننده ... ( سرم پوست( Skin serum)چیست؟ کاربرد و انواع آنها)
بهترین روغن برای رشد و ضخامت مو کدام است؟ راستش را بخواهید هیچ چیزی به عنوان بهترین روغن برای رشد و ضخامت مو وجود ندارد. رشد مو در افراد &n... ( بهترین روغن برای رشد و ضخامت مو کدام است؟)
چند نکته در مورد میکاپ روزانه.در اینجا می خواهیم چند نکته در مورد میکاپ روزانه به شما دوستان آموزش بدهیم.این موارد به شما کمک می کند که در ط... ( چگونه در طول روز میکاپ کاملی داشته باشیم؟)
راهنمای شش مرحله ای یک متخصص آرایشگر برای زیباتر شدن عروس  از روش های زیبایی صورت و اصلاح  ابرو گرفته تا شینیون مو و آرایش و می... ( چگونه عروسی زیباتر بشویم؟ 6 روش برای بهترین عروس سال)
6 روش موثر برای تست آرایش عروسی اگر میخواهید مطمئن شوید که آرایش و میکاپ شما در روز جشن  عروسی تان عالی و بدون نقص باشد. در اینجا دقیق... ( آموزش آرایش و میکاپ عروس و نحوه تست آن)
تو شرایط فعلی که کرونا همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده یکی از چیزهایی که مختل شد مراسم عروسی و جشن های ازدواج است . در اینجا عروس خانمها... ( چگونه در ایام کرونا مراسم عروسی بگیریم؟)
چه مارک آرایشی که بیشترین درآمد را کسب کرده اند؟ صنعت آرایشی بهداشتی صنعتی بزرگ و  عظیم است ... و البته سودآور. ما 10 شرکت ثروتمن... ( برندهای لاکچری و با کیفیت آرایشی , میکاپ کدامند ؟)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا