مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Apr/20

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست مقالات >
آموزش آرایش و میکاپ >
انواع اتو مو
انواع اتو مو
2020/11/14

یک اتو موی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک اتو موی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در این مقاله می خواهیم طرز استفاده صحیح از اتو مودر جهت سلامت مو و همچنین ویژگی های یک اتوموی خوب را توضیح دهیم.با ما همراه باشید:

یک اتوموی با کیفیت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟اول از همه باید به این نکته توجه داشته باشید  که برای زیبایی و سلامت موهای خودتان بهتر است از اتومو با ‌کیفیت و درجه یک متناسب با جنس موهایتان ای استفاده کنید تا آسیبی به موهایتان هنگام استفاده از اتومو وارد نشود.بنابراین اتو مویی که انتخاب کنید که دارای صفحه ی سرامیکی باشد چون صفحه سرامیکی باعث توزیع یکنواخت حرارت در صفحه می شودو همچنین دارای تنظیمات گرمایی و درجه حرارت باشد و هر جنس مویی را باید با درجه حرارت مشخص اتو کردو نکته قابل توجه ای که هنگام خرید اتومو باید به آن توجه کرد این است که برای هر جنس مویی باید از یک سایز عرض صفحه اتو مو استفاده کرد.

سایز اتو مو چقدر باید باشد؟

با توجه به سایز های مختلف اتو مو در بازاربرای هر جنس مو و اندازه مو نیاز به یک اتو موی خاص می باشد.بطور مثال برای موهای صاف و خیلی کوتاه باید از اتوی موی ۱/۵ سانتی و برای موهای کوتاه تا پایین گوش بهتر است از اتومو با صفحه ۲/۵سانتی و برای موهای بلندتر تا سر شانه می توان از اتو موی با صفحه ۳/۵ سانتی و برای موهای خیلی بلند و ضخیم و پر حجم از اتو موی با عرض ۵ سانتی متری می توان استفاده کرد.و همانطور که می بینید  هر چقدر اندازه و حجم مو بیشتر شود باید برای بهتر شدن کارتان و سالم ماندن موهایتان از اتو موهای از صفحه های عریض تر استفاده کرد.

جنس صفحه اتو مو:اتو موها بسته به جنس صفحاتشان تاثیر متفاوتی روی مو می گذارند که مدل های اتو مو در بازار بر حسب جنس رو کش صفحاتشان به سه دسته تقسیم می شوند.

اتو تیتانیومی چگونه است ؟

جنس روی صفحه این اتومو همانطور که از اسمش مشخص است از جنس تیتانیوم می باشد که خاصیت این عنصر فلزی استحکام و دوام بالایی و سبک وزنی آن و همچنین رسانش گرمایی سریع می باشد و اتو موهای تیتانیومی زودتر از اتو موهای سرامیکی گرم می شوند و توصیه می شود  که از این  اتو مو بیشتر افراد حرفه ای در آرایشگری استفاده کنند چون بخاطر حرارت فوق العاده بالا آن اگر مهارت و سرعت لازم را در صاف و حالت دادن مونداشته باشید در صورت بی احتیاطی ممکن است باعث سوختن موهایتان شوید و سلامت موهایتان به خطر بیافتدو البته بعضی از اتو موهای تیتانیومی از فناوری تولید یون های منفی بر خوردارند که این امر مانع خشک شدن و حفظ رطوبت موها و همچین باعث  افزایش درخشندگی موها و جلو گیری از وز شدگی موهایتان می شود.

اتو موی سرامیکی مناسب است ؟

این مدل اتو مو نسبت به اتو موهای تیتانیومی و تورمالینی ارزان تر هستند و برای انواع موها چه ضخیم چه نازک مناسب می باشد  و نسبت به اتو موهای تیتانیومی حرارت پایین تری دارند و بهمین دلیل افراد غیر حرفه ای  و نابلد به راحتی می توانند از این اتو مو استفاده کنند.و همچنین اتو موهای سرامیکی بدلیل حرارت مادون قرمزی که تولید می کنند یعنی مو از داخل به خارج گرما می بیند و آسیب کمتری به مو وارد می شوددر نتیجه اتوهای سرامیکی به دلیل حرارت ملایم و یکنواخت آن برای همه موها معمولا نازک و ظریف گزینه مناسبی است.

اتو موهای تور مالینی چگونه کار می کند؟

تور مالین یا کهربا سنگی است که در صفحه اتو موهای تور مالینی بکار رفته وبه همین دلیل از نظر قیمتی بالاتر از قیمت اتو موهای دیگر است.وجود پودر تور مالین در صفحه این اتو مو باعث تولید طبیعی یون های منفی می شود که وجود یون های منفی مانع خشک شدن موها و حفظ رطوبت آنها و همچنین مانع وز شدگی موها می شود.به دلیل سطح صاف و صیقلی این اتو مو نسبت به اتو موهای دیگر فشار کمتری به موها در هنگام اتو کشیدن وارد می شود و موها آسیب کمتری می بینند.

شکل صفحه: همانطور که در بالا توضیح دادیم برای هر قد و حجم مویی باید از چه سایز  صفحه اتو مو استفاده کردحال در ادامه مطلب می پردازیم به اینکه شکل صفحه اتو مو چه تاثیری در حالت دادن مو دارد؟توجه داشته باشید اگر لبه های صفحه اتو مو گرد باشد علاوه بر صاف کردن موها برای حالت دادن موهایتان (یا همان کرلی کردن)نیز کاربرد دارد و همچنین اتو موهایی که لبه تیز دارند (گرد نیستند)موها را نسبتا صاف تر می کنند.

تنظیم درجه حرارت:نکته بعدی که باید در استفاده از اتو مو به آن دقت شود تنظیم درجه حرارت آن می باشد و بهتر است بدانید که برای هر جنس مویی باید اتو مو را در یک درجه حرارت بخصوص تنظیم کرد پس برای اینکه بتوانید دما را بر حسب شرایط و جنس موهایتان تنظیم کنید باید از اتو موهایی استفاده کنید که دارای دکمه تنظیم حرارت باشند .

درجه حرارت مناسب برای انواع موها:موهای ضخیم و فردار حداکثر دمای اتو مو ۲۱۰ درجه سانتیگراد و برای موهای معمولی و نرمال درجه حرارت کمتر از ۱۹۰ سانتیگراد  و برای موهای رنگ شده آسیب دیده و نازک حرارت  بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد باشد

نکات آخر:چند نکته ای که در روش صحیح استفاده از اتو مو باید به آن دقت کنید تا آسیب کمتری به موها وارد شود:

مواد حفاظت کننده مو:

وقتی اتو مورا روشن می کنید مدت زمان کوتاهی لازم است که اتو مو به دمای مورد نظر برسد و ما برای اینکه از سلامت موهای خود در برابر حرارت محافظت کنیم باید از اسپری حفاظت کننده مو در برابرحرارت استفاده کنید و بهتر است بدانید هر جنس مویی به مراقبت بخصوص در برابر حرارت نیاز دارد

قبل از اتو کشیدن مو چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

قبل از اتو کشیدن موهایتان را با شامپو شسته و از یک نرم کننده برای صاف کردن و از بین بردن گره های موهایتان استفاده کنید و با یک حوله آب اضافه موهایتان را بگیرید و قبل از کشیدن اتو مو باید کل نم موهایتان را گرفته و برای اینکار از حرارت ملایم سشوار استفاده کنید و نکته مهم در خشک کردن موها با سشوار این است که جهت وزش باد سشوار رو به پایین باشد و موها را با یک برس گرد به سمت پایین شانه و صاف کنید و بعد از خشک کردن کامل موها  از براق کننده  در لابه لای موهایتان استفاده کنید و در مرحله بعد موها رابه چهار قسمت بصورت بعلاوه(+)تقسیم کنید  و هر چهار قسمت را با گیره سر جداو هر بخش را بصورت جداگانه اتو می کنیم و موهای هر بخشی از ۴ قسمت را با ضخامت ۵ سانتی متر جدا می کنیم  و اگر ضخامت موها بیشتر از ۵ سانتی متر باشد لایه های زیرین حرارت نمی بینند و صاف نمی شوند وبهمین خاطر  با انگشتان دست موها را محکم می کشید و با شانه دندانه ریز (مخصوصا برای موهای فر و وز دار)از زیر موها از یک سانت مانده به ریشه مو تا انتهای مو را اتو می کشیم.حرکت دست هنگام اتو کشیدن باید آرام و بدون کشیدگی باشد و یک دسته مو را بطور مکرر چند بار اتو نکشید چون موهایتان آسیب می بیند .

مواد حفاظت کننده:

برای موهای فر قبل از اتو کشیدن از براق کننده ها استفاده کنید و بعد از اتو کشیدن برای گرفتن خورده موها از واکس مو و کرم مو به مقدار خیلی کم می توان استفاده کرد. برلی موهای صاف و رنگ شده آسیب دیده  و موهایی  که کمی هم موج دار دارد قبل از اتو مو واکس مو و با کرم مو را به مقدار خیلی خیلی کم به نوک انگشتان بزنید و به روی موهایتان بمالید تا پوششی بین موها و حرارت اتو مو باشد و از سوختن موها جلو گیری کند.

و برای موهای خیلی فر بعد از یک بار اتومو ،لایه های نازکی که از مو جدا کردید و مقدار کمی واکس مو را به کف دست زده و بروی موها بمالید و دوباره با لایه های ضخیم تر موها را اتو کنید تا موها کاملا صاف شود.

نام نویسنده : زهره شعبانی

اتو مو سرامیکی

انواع اتو مو

لوازم حرارتی مو

لوازم آرایشی

اتو مو

Hair straighteners

نظرات کاربران
مقالات مرتبط
خواه دختر 18 ساله باشد یا زن 40 ساله ، همه از "رژ لب" استفاده می کنند. این به اندازه خوردن یک فنجان چای یا قهوه رایج است!&nbs... ( 14 مارک برتر رژ لب جهان در سال 2021)
نحوه ی انتخاب رژلب برای میکاپ رژ لب اولین چیزی است که وقتی به آرایش فکر می کنیم به ذهنمان خطور می کند. افزودن رنگ به لب ها می تواند تفاوت چ... ( برای میکاپ بهترین انتخاب رژلب کدام است؟)
با توجه به شیوع ویروس کرونا اغلب مراسم عروسی کنسل شده اند به همین دلیل عروس و دامادها عزیز به آتلیه رفته و فقط عکاسی می کنند.عکس های که تا آ... ( میکاپ عروس جدیدترین با عکس قبل و بعد اینستاگرام بهترین میکاپ عروس بهترین سالن عروس در تهران)
آرایش رژ لب از قرن ها قبل وجود داشته است - از تمدن های باستان ، از استفاده از  سنگ های قیمتی گرفته تا استخراج رنگ از گل ها و سبزیجات ، ... ( انواع رژلب , برند و کاربرد آنها در آرایش)
۱۷ تا از بهترین و محبوب ترین عطرهای طراحی شده در دنیا اگر  محبوب ترین عطرها را از بهترین و معروف ترین طراحان عطر در دنیا هستید به سا... ( معرفی ۱۷ برند عطر ادکلن محبوب و مطرح جهانی !!)
۱۰ قدم برای انجام میک آپ و آرایش صورت در منزل  با استفاده از این 10 مرحله آرایش ساده که برای هر صورتی مناسب است ، در  چند دقیقه... ( ۱۰ قدم برای انجام میک آپ و آرایش صورت در منزل همراه با صبا شعبانی)
آیا فشردن جوش کار درستی هست؟ واقعیت اینه که فشردن جوش خود عواقب بالقوه بدی را به همراه دارد ، بنابراین بهتر است فقط در موارد اضطراری این کا... ( آیا فشردن جوش کار درستی هست؟)
چطور خودم را میک اپ کنم؟ در این مقاله من به شما آموزش میدهم که به چه ترتیب و چگونه صورت خود را آرایش کنید.برای انجام هر کاری در زندگی یک نظم... ( چگونه خودم را میک آپ کنم؟)
۸ قدم حرفه ای برای انجام میکاپ عروس استخدام یک هنرمند گریم ممکن است اولین برنامه ای شما برای تدارک مراسم عروسیتان نباشد  اما به ما ا... ( چگونه میکاپ کار حرفه ای برای عروس بشویم.؟)
ضد آفتاب چیست و دقیقا چه کاری انجام می دهد؟کرم های ضد آفتاب حاوی عناصر متفاوتی است که پوست را از دریافت پرتوهای فرا بنفش خورشید(UV)محافظت می... ( آیا میدانید ضد آفتاب چیست و دقیقا چه کاری انجام می دهد؟)
پودر های آرایشی:یکی از ملزومات یک میکاپ تمیز و ماندگار استفاده از پودر تثبیت کننده آرایشی صورت است.که بعد از انجام تمام مراحل آرایشی  ن... ( انواع پودر های آرایشی را بهتر بشناسیم)
۱۰ اشتباه در میک اپ و آرایش که باعث میشود سن شما بیشتر از آنچه که هست دیده شود  من عاشق هنر میک اپ و ارایش صورت هستم. به نظر من این... ( ۱۰ اشتباه در میک آپ و آرایش که باعث می شود سن شما بیشتر از آنچه که هست دیده شود)
چگونه از خشک شدن و آسیب دیدن موهایمان جلوگیری کنیم. خشکی مو یک مشکل رایج است که به دلایل زیادی می تواند رخ دهد پس راه های درمان متفاوت... ( چگونه از خشک شدن و آسیب دیدن موهایمان جلوگیری کنیم؟)
سرم پوست( Skin serum)چیست؟سرم پوست یک محصول مراقبت از پوست می باشد که بعد از شستشو و تمیز شدن پوستتان  و قبل از استفاده از مرطوب کننده ... ( سرم پوست( Skin serum)چیست؟ کاربرد و انواع آنها)
بهترین روغن برای رشد و ضخامت مو کدام است؟ راستش را بخواهید هیچ چیزی به عنوان بهترین روغن برای رشد و ضخامت مو وجود ندارد. رشد مو در افراد &n... ( بهترین روغن برای رشد و ضخامت مو کدام است؟)
چند نکته در مورد میکاپ روزانه.در اینجا می خواهیم چند نکته در مورد میکاپ روزانه به شما دوستان آموزش بدهیم.این موارد به شما کمک می کند که در ط... ( چگونه در طول روز میکاپ کاملی داشته باشیم؟)
راهنمای شش مرحله ای یک متخصص آرایشگر برای زیباتر شدن عروس  از روش های زیبایی صورت و اصلاح  ابرو گرفته تا شینیون مو و آرایش و می... ( چگونه عروسی زیباتر بشویم؟ 6 روش برای بهترین عروس سال)
6 روش موثر برای تست آرایش عروسی اگر میخواهید مطمئن شوید که آرایش و میکاپ شما در روز جشن  عروسی تان عالی و بدون نقص باشد. در اینجا دقیق... ( آموزش آرایش و میکاپ عروس و نحوه تست آن)
تو شرایط فعلی که کرونا همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده یکی از چیزهایی که مختل شد مراسم عروسی و جشن های ازدواج است . در اینجا عروس خانمها... ( چگونه در ایام کرونا مراسم عروسی بگیریم؟)
چه مارک آرایشی که بیشترین درآمد را کسب کرده اند؟ صنعت آرایشی بهداشتی صنعتی بزرگ و  عظیم است ... و البته سودآور. ما 10 شرکت ثروتمن... ( برندهای لاکچری و با کیفیت آرایشی , میکاپ کدامند ؟)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا